Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 2033 ggr
mammam
0

Förslag på bra choklad?

Kvalitetsmedveten som jag är lusläste jag innehållsförteckningarna häromdagen när jag letade efter en bra mörk choklad på Ica.

Sojalecitin, härdat fett och annat konstigt står det i var och varannan innehållsförteckning. Vad ska man välja?

Har ni förslag på bra choklad? Vilket chokladmärke är "rent"?

Ulf-S
0

Green & Black's är min favoritchoklad, deras Maya Gold går inte av för hackor! Visserligen bara 55-procentig, men de har andra mörkare chokladvarianter.

Ekologisk och rättvisemärkt är den dessutom! Finns bl.a. på Cajsa Warg, NK och i många hälsokostbutiker.

Sedan har vi förstås klassiker som Valrhona som gör suverän choklad, men åt det dyrare hållet då…

Sibelius
0

Kolla in http://www.chokladshopen.se/

Michel Cluizel Grand Noir (85%) rekommenderas varmt… Innehåller inget sojalecitin heller.

Sibelius
0

Dom gör ju tom reklam här på sajten ser jag…Generad

Pasi
0

Valrhona manjari eller guanaja innehåller sojalecitin…men är fantastiskt goda. Jag äter inte choklad för att det är nyttigt!Räcka ut tungan

Tanten
0

Marabous Premium Dark 86 % innehåller visserligen litet sojalecitin men i övrigt mest fett och kakao. Den finns på bla Hemköp. Vi som bor på mindre orter har inte så stort utbud att välja på. Den är tillverkad i Danmark där det är fängelsestraff på att tillsätta farliga saker i maten.

Pasi
0

Tanten - Jag bor på "mindre ort", så liten att det knappast kan kallas "ort"…mer som en "lort" på kartan, men har internet…så utbudet är gigantiskt.Glad