Recept på mat med äggvitor... ?!
Nu har jag kollat in en massa sidor här som har med ägg att göra. jag var bl.a in och sökte ett grundrecept på den omtalade äggmjölken… och hittade många bra förslag på den. Och när jag satt där och bläddrade mellan de olika inläggen, läste jag nånstans om vad man kunde göra med äggvitorna som blev över, men så skulle jag bara kolla in nåt annat emellan och nu hittar jag inte inlägget - jag tror jag blir galen!
Det stod nåt om tagliatelle, omelett m.m..
När jag gör majonnäs, blir det alltid så mycket äggvitor över, och jag är av den sorten som inte slänger mat som går att använda. Och eftersom äggvitor innehåller mycket protein och jag tränar en hel del, skulle jag vilja ha tips på nåt gott man kan laga o baka, som man kan frysa in o ta fram vid behov, eller nåt man kan äta till lunch/middag.
Snälla jag har så dålig fantasi, någon här som lagar mat på äggvitor?
Tacksam för alla svar jag kan få.
Jenny
Här är för övrigt ett recept på majonnäs på ett helt ägg:
http://flo-food.blogspot.com/2011/03/hemlagad-majonnas-pa-helt-agg.html
Annars så man har nån överbliven äggvita kan man använda den i nåt lchf-bröd, eller så kan man kläcka i nåt ägg extra och göra en omelett.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Tonfiskburgare.
Blanda avrunnen burktonfisk, äggvita, eventuellt lök eller purjolök. Salt och peppar.
Stek
När jag får äggvita över när jag gör majonäs så lyxar jag till och gör fransk chokladmousse… men så är jag ju en chokladoman också.. 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tänker marängbotten, a la LCHF-mascarponerulltårta. Sök efter tråden Rulla en tårta..
Fast då behöver du mascarpone och grädde och lite nötter åxå.. Och bär. Mumsig tårta.. 
Jag gör chokladsufflé. Smälter mörk choklad, vispar äggvitorna, blandar och gräddar i suffléform.
Mycket gott!
Åh, vad gott det lät med rätter man kan laga av äggvitor. Men nu kommer nästa fråga, finns receptena till alla godsaker här inne på forumet?
Den där franska chokladmoussen du gör Beate, har du recept på den?
Likaså tonfiskburgare..
Testade förresten att göra pannkakor på 1 helt ägg + 2 äggvitor idag, men nej det vart ingen höjdare.
Jenny
äggvitor går utmärkt att frysa. Maränger med sukrin gör jag ibland.

Jag kör ofta en omelett på många äggvitor, ett par ägg, mycket riven ost, lite finklippt och stekt bacon och grädde till en god omelett.
Jag gör en ganache på mörk choklad och grädde och sen vänder i vispade äggvitor. Trés simple!