Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 2760 ggr
OmShanti
0

Förslag på kvällsmat

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hejsan!´

Undrar om någon har bra förslag på kvällsmat. Jag äter nästan alltid lagad mat till lunch och håller mig bra mätt på det.

Men sen så blir det lite dumt på kvällen då min lilla dotter har läggdax vid 1930-2000 tiden, och mat för oss vuxna blir efter det, alltså sent!

Vill kunna äta något tidigare som är enkelt, mättande och gott, utan att stå länge vid spisen.

Anyone????

TikkleMe
0

Jag brukar äta någon form av salamirullar på kvällen. Dvs att jag brer färskost på skivad salami och sedan rullar ihop. Brukar bli någon skiva brieost till också. Det är gott och man slipper stå vid spisen Glad.

Det är ju även lätt att ha kokta ägg förberedda i kylen som man sedan bara skivar och serverar med räkor och majonnäs.

Äggmuffins med ost och bacon brukar vara gott. Finns massor av recept på det om man söker. Dessa kan förvaras i kylen och sedan är det bara att äta när man bli hungrig….

TikkleMe
0

Annan enkel mat är att fräsa färska champinjoner i smör och sedan ha i strimlad skinka. Över detta klickar man på färskost med vitlökssmör och kanske lite grädde tills man tycker att det blir lagom såsigt. Lite peppar brukar bli lagom som krydda. Det tar 5 minuter att laga och är en underbar rätt som den är eller god som pastasås (om man äter med någon som vill ha kolhydrater).

cream1
0

Mitt tips är att göra storkok som du fryser in och därmed är det bara att värma upp vid situationer då man inte känner för att stå länge vid spisen ;)

OmShanti
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Toppen!

Ja muffins blir det ikväll!
Och visst, storkok är alltid smart!

Tack :)

JazzBass
0

Har man oopsies hemma kan man ju också lägga på nån skiva ost eller bre på lite färskost, lite skivade champinjoner (ovanpå osten) och lite pressad vitlök, sen slänga in dem i en riktigt het ugn högt upp en kort stund, så har man fina varma kvällsmackor!

Salami + paprika + pepparost är också en bra kombination, eller gorgonzola + räkor.. Fantasin sätter gränserna. Glad

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus