något att tugga på..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad gör man… om man faktiskt bara vill tugga på något? Snacksa på något framför beck imorgon?
jag har kollat runt lite… ostchips, en näve nötter, oliver, god skinka.. finns det något att köpa "färdigt"
OOooo snackssugen till film
Eller förlägg din sista måltid inför kvällen? Då slår du två flugor i en smäll. Du undviker småätande samt att du blir mätt på maten genom att inte äta "bara för att".. 
Ölkorv är också bra o gott
Kom på en grej till - fläsksvålar
Yes.. bra att vara mätt innan.. men jag vill iaf ha nått :) fläsksvålar.. njaa. Men tack för tipset :)
Jag älskar prosciutto (rökt skinka), nom nom… Annars är ju gurka dippad i creme fraiche med typ texmexkryddning väldigt gott! Ett tipps är att kolla här för kryddtipps!
http://www.santamariaworld.com/Produkter/Texmex/#!/taco-spice-mix/
Hakuna matata!
varför vill du inte ha fläsksvålar då? Med lite CF-dip. Det är väl det perfekta filmsnackset!
men såna är väl inge bra? :( har gjort egen taco krydda.. kanske kan ta cf + kryddan iof…
menar nu inte santa maria,,, inte fläsksvålar.
Ska ge det ett försök :P om jag vågar
#7 Att köpa kryddan är väll lite dumt med tanke på druvsocker som första ingrediens, men den är ju väldigt god så lite isnpiration kan man ju allt ta från den!
Hakuna matata!
Har fått för mig att fläsksvålar innehåller väldigt mycket salt och frityr fett..och ddet låter ju inget vidare. Nog därför jag har avstått. Men jag kan ha fel :D
äkta fläsksvålar ska väl vara friterade i sitt eget fett… och så hemskt salta är de väl inte heller, salt är dessutom livsviktigt…

Jag har på KIF lagt ut recept på egen tacokrydda om någon vill ha. Den köpta innehåller ju inga höjdare precis och ganska många kolhydrater. Sök under recept/sidorätter.
När jag vill ha lite lördagsgott gör jag en ostbricka. 3-4 sorter, en liten bit av varje gör mig mätt och nöjd , ibland ett par sktivor salami också men inte alltid. Inga kex såklart

Jag brukar oxå ha lite ostar, ölkorv, o olika skinkor. Men tyvärr så kan jag inte sluta äta när jag börjar. Jag äääälskar pålägg det e min stora last. Kan äta upp ett helt paket proscuttio i ett svep.

Ostchips är ett väldigt enkelt och gott tilltugg.
Riv en smakrik ost grovt, exempelvis Västerbotten eller Brännvinsost, Parmesan. Gärna med hög fetthalt. Lägg i små högar (eller vik osten så att det blir en bra tjocklek på dem) på bakplåtspapper och grädda i ca 200 grader tills de fått fin färg. Tips: Om du vill ha tjockare chips så kan du blanda den rivna osten med äggula.
Kokoschips. Strimlor av kokosnöt. Kräver en del tuggande.
Jag köpte danska fläsksvålar i förrgår. Nu är de uppätna. Goda. De hade stekts i ister och saltprocenten var 2. Samma saltmängd som många ostar har.
Förstår inte hur ni kan äta fläsksvålar, bland det äckligaste tilltugg jag någonsin smakat. 

Ganska äckligt… fast det är gott att de är lite crispiga. Allt annat är liksom mjukt på denna kost tycker jag. 
Erik, CF ger dig kväljningar och fläsksvålar är äckliga.. säger mer om din smak kanske än om det stora flertalet som jag har sett här inne iaf. 
Det har jag inte sagt? Däremot att äta 3-4 dl CF kontra 3-4 dl turkisk yoghurt är en viss skillnad, ja?
I övrigt äter jag säkert mer CF än någon här, gärna 2-3 dl dagligen!
Däremot fläsksvålar var så brutalt äckligt, jag åt två bitar sen slängde jag påsen, aldrig mer säger jag! Äter hellre en smutsig stövel då.

Räkor skulle jag ta! Göra någon god röra kanske och fylla en avokado, eller kanske en dipp med lite sting i(majonnäs+sambal oelek), ägghalvor + grönsaker att dippa.
Selleri, gurka och rå blomkål är himla gott :)
# 20 saxar ur ett inlägg av dig från tråden "Yoghurt" : "Ät cremé fraiche med sked annars, där snackar vi kväljningar"
Hur ska man tolka det då? 
Jag har en svaghet för gourmetmat så jag skulle gärna plocka fram nån lite lyxigare salami eller chorizo i lagom tjocka skivor, lite ostar och nån sorts råa grönsaker med nån dipsås. Det finns ju hur mycket annat som helst än kex och bröd man kan tugga på på kvällskvisten. :-)
Avocado med en röra av räkor, majonnäs och en stänk citronsaft är riktigt gott det också.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Tolka det fritt vettja! Kunde ju skrivit att jag menade mer än 1 dl CF men jag tänkte att det skulle framgå av sig själv. 
Ja det var ju det jag gjorde
Tolkade det fritt alltså!
#17 Varför bryr du dig om vad andra gillar för mat? Vad man tycker om är helt subjektivt och helt meningslöst att diskutera det.
Jag äter själv inte skaldjur, men inte ser jag ner på dem som gör det bara för det.
Karin84: Makadamianötter är ett bra "tilltug", de har låg kolhydrathalt och innehåller mycket fett.
får man berätta att lchf butiken kommer med krispiga "ostbågar" (knappar) av 100% ost?
Vet inte hur du tolkade mitt inlägg men jag ser inte ner på någon som äter fläsksvålar. Sa bara att det var det äckligaste jag ätit.. Sen kanske du missade smileyn efter som satte en 'skämtsam' ton på meningen?
Skön trådbump iallafall!

Hjärtegott !
Ugnstekta kycklinghjärtan.
Stek kycklinghjärtan i en glasform i ugnen med rejält med smör och curry eller vitlök tills de är knapriga.
Kan ätas varma, som sniglar i vitlökssmör, eller kalla. Gärna lite persilja till om de kryddats med vitlök.