Nybörjare och student
Hej!
Jag är studerande och har precis börjat med LCHF och jag behöver en massa tips på maträtter, frukost, mellanmål MEN även tips på vad jag kan ta med mig till skolan.
Jag pendlar till högskolan och brukade ofta ta med mig en baugette som jag åt på tåget hem då jag brukar sluta runt lunchtid oftast. Jag kan inte komma på någonting som jag skulle kunna byta ut, har ni några tips?
Ge gärna tips på substitut för alla mina frukter jag äter på mina raster i skolan också.
Alla tips är bra och jag skulle bli så tacksam för lite hjälp! :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej och välkommen!
När du kommit igång ordentligt med lchf kommer du troligen inte att behöva frukter eller andra mellanmål så det behöver du inte bekymra dig om. Men fram till dess kan du ju ta med en ostbit eller några nötter.
Tips på maträtter hittar du här i vänsterspalten.
Lycka till!
Hej!
Ja du hittar ju massor här i de olika kategorinerna och att googla på lchf recept öppnar en hel värld med recept. 
Ta innehållet i baguetten istället. Ost, ost+skinka, ost+skinka+senap+sallad+smör. Etc. Skagenröra. Kalla stekta ägg.
Och som redan sagts, du behöver inte fundera på mellanmål efter ett tag.

De här: http://www.lchf-recept.se/lchf-frukostmuffins/ tycker jag är kanon att ta med till skolan. Man kan äta dem kalla och variera mellan olika saker man har i.
Det är i princip omelett i muffinsform, det mesta man kan ha i en omelett-smet kan man väl ha i dem, som svamp, bacon osv.
Angående mellanmål så håller jag med #1, man brukar inte behöva det efter ett tag, jag kan ha en Loka med mig, eller så går jag och köper en kaffe, räcker gott för mig numera.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Hej!
Jag var i precis samma sits som du för ett par år sedan. Jag minns att jag tyckte att dessa förbaskade smörgåsar som man åt i tid och otid var svåra att ersätta 
Jag tog ofta med mig sallader av olika slag, smidigt att äta på tåget, inget du behöver värma. I början blev det en del mellanmål (mest av gammal vana tror jag och ingen man behöver senare) och då åt jag nötter av olika slag.
Det finns även recept på olika typer av "bröd" som är LCHF-vänliga och som kan vara ett alternativ om man tycker det är svårt att komma ifrån smörgåsarna. Själv tycker jag inte LCHF-bröden brukar vara så goda så jag försöker skippa det helt alt. äta finn-crisps om jag är sugen på en macka.
Lycka till!
Frukost
äggröra som kan ätas i skål med sked vilket ger lite grötkänsla
tjockyoghurt med några enstaka mosade bär
rester
Äta i farten (på tåget eller så)
omepetwrap (omelette som får kallna. Fyll med det du brukar ha i baugetten. Min favorit är 1 salladsblad, god korv och majonnäs blandat med dijonsenap)
Mellanmål
Kokta ägg (luktar!!)
skinkrullar med ost i
babybell eller annan ost
Har du en termos? Jag brukar skippa lunchen i skolan och dricka kaffe med kokosfett och grädde i ist. Fast då brukar det ofast inte gå mer än 6 timmar emellan, men det går bra att stå sig i 8 timmar också om man ätit en rejäl frukost. prova att äta riktig mat till frukost?
gå in på lifezone.se och titta under recept och Moniques wraps - de är kanon att ta med sig kalla och där finns många förslag på vad man kan fylla dem med.
Senare när du är omställd så ska du se att du kan hoppa över att äta helt tiden du är i skolan om du slutar vid lunch - rejäl frukost och så kan du hålla dig till en bit in på eftermiddagen när du kommit hem igen