Några frågor...
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har tidigare skrivit att jag är extremt torr i mun och hals, nu är det så också att jag känner mig jätte varm och får mindre hjärtklappning. Mår annars bra och tappar väldigt bra i vikt.
Är det någon som har någon aning om vad detta kan bero på?
Tacksam för svar.
Vet inte hur länge du har ätit lchf, men det låter som om du har övergångsbesvär, kroppen ställer om till att göra "bränslet" själv av det du har lagrat i dina celler mm. Du kan gå in på kostdoktorn.se och läsa eller så finns det frågor i en tråd för nybörjare här där du får mer information.
Jag har ätit Lchf i ca 7 veckor nu.

Det är klassiska problem i början.
Värmen beror på ökad termogenes, kroppen bränner överskottsenergi, och att göra glukos av protein alstrar en del värme, det med.
Man brukar även tappa vatten i början och salter, främst vanligt salt men även magnesium ta lite extra salt i maten, helst mineralsalt och drick om du är torr i halsen.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag dricker massor men det hjälper inte

Pröva då med lite mer salt, kroppen använder salt för att binda vatten i kroppen.
Och är man frisk är det ingen fara med att överdosera salt, får man i sig för mycket blir man bara ännu törstigare och kissar ut överskottet.
Iomed att vi tappar en del vatten under omställningen följer det alltid med en del salter, så det räcker inte att bara dricka vatten man måste ersätta saltförlusten oxå.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Tack för tipsen!