Gotta
Ni som kör LCHF
Vad för fredags/lördags gotta/godis brukar ni äta? Och ja, nu menar jag inte godis som godis.
Finns det något man kan köra på som lördags gotta som är socker och kolhydrats fritt?
räkor med citronmajonnäs är mitt favvissmask
Salami, oliver, parmesan, brie, parmaskinka, bresaola, etc.

Är mera en salta-snacks och brödtyp än sött godis…
Så mina favoriter är ostchips eller fläsksvålar, gärna med jornötssmör som jag kör lite i micron…Blir kladdigt och krispigt när de svalnat.
Eller andra varianter av fläsksvålsmackor, (doppade i skagenröra förra veckan)
ev. några nötter eller mandlar, men det blir lätt för många så jag undviker dem
#3 ostchips? Måste vara något som jag har missar!

Ja det får du söka på…finns i många trådar
Jag fuskar och river vad ost jag har, lägger i små högar på en tallrik, ibland lite kryddning i form av t.ex. cayennepeppar och kör i micron tills osten smält ut ….låt svalna och ät som de är eller kanske lite stenbitsrom 
#3 fläsksvålsmackor Vad är det?

De största och plattaste bitarna i påsen med vilket smörgåspålägg som önskas
ost, ost o paprika, leverpastej o gurka, skinka, mjukost…allt med bregott förstås
Eller mininachos/ pizzor: lite hot salsa/ chilisås/ tabasco, kryddor och riven ost….i micron
ahha Jag som trodde det var mackor*L*
Är trött på svålaran de fastnar i halsen
man måste dricka till!

Jag har återupptagit mitt intresse för goda dessertostar! Dessa frestelser har jag i många år betraktat som usch och fy och avstått från men nu är det ok igen
! Och nu har jag tydligen hållit på med detta tillräckligt länge för att kunna uppskatta 70% choklad. Kunde äta två rutor i fredags utan att få sockersug och tyckte dessutom att det var gott. Tänker unna mig ett par rutor på fredagarna i fortsättningen!
Det hjälper inte tyvärr . Är lite så med nötter kokos med Kan man ha en ficka i strupen tro känns så
ost och senap är gott. jag brukar doppa osttärningar i dijonsenap och äta tillsammans med cornichons (pyttesmå inlagda gurkor).
Ost och leverpastej eller margaretas lever mouss
Jag dricker kaffe och hugger tag i mitt handarbete.. godare än så blir det inte. 
JAg gör en blandning av räkor, chili, fisksås (för sältan) och smör. Typ räkröra.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Får testa lite på lördag då. :)
Goda ostar från ostaffären! 
Jag tar 1 dl hallon och mixar med lite grädde + sötningsmedel. Mixa med handmixer, så blir det som Glass;)) Underbart gott;)))
Hallonen ska vara frysta;))