Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2161 ggr
cinaa
0

Kommit ur kurs..

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Rynkar på näsanVad ska jag göra?? Jag har kommit ur kurs och har periodvis sug efter sådant jag inte behöver äta. Äter som man ska tycker jag men på kvällen slår suget till. Har inbillar mig att suget kan öka under vissa tider av cykeln men det är nog bara en dålig undanflyktFlört Eller det finns någon som kanske delar min uppfattning??

julia61
0

Hejsan!

Får väl anta att det är samma cykel som jag harGlad I så fall så håller jag med dig!

Får för närvarande akupunktur för att jag ska dämpa både ilska och hunger, fungerar nära på helt o hållet. Men sanningen o säga så har psyket en hel del med mitt beteende att äta, jag tillåter nog mig själv att äta fast jag kunnat låta bli ibland. Men det är sällan nu!

Lycka till!

Hälsoskrutten
0

Usch!!

Mitt sug vid "den" tiden är fruktansvärt, svårt att härda ut och hålla sig på banan. Min strategi är att försöka härda ut och förlåta mig själv om det inte går. Kämpa på!

// Linda    Titta gärna in på min blogg!!  

Aily
0

Ja, jag blir periodvis löjligt sugen på saker också. Inte sällan ger jag efter för det heller… Rynkar på näsan

Jag har inget bra knep.

ingrid-in-sweden
0

Suget i mitt fall är ett hjärnspöke för känner jag efter så är jag inte hungrig alls. Det är nån sorts belöning, ofta kopplat med att sjunka ner i tv-soffan efter en lång dag.- Det lustiga jag märkt nu är att om jag struntar i tv-soffan, sätter mig nån annen stans och inte slår på TVn utan gör annet så är det som suget inte riktigt finns där länge. Så jag tror stenhårt på att det ä en mental grej.

Cessy
0

Njae inte helt o hållet en mental grej utan också en hormonell styrning. Jag klarar i regel att hålla suget i schack men precis vid start av mensen så är det som jag ansätts av ett sug som krääääver o det är på något helt annat sätt än det normala småsuget som går o avleda bort. Det ända rådet jag har är att dels se till o ha medel för tillåtet sug hemma (t.ex. fläsksvålar, riktigt mörk choklad, grädde att vispa + hallon i frysen, kokta ägg i kylskåpet, nötter - häll upp tillåten mängd i skålen o sätt sedan undan nötterna omedelbart o tänk att fler är inte tillåtna idag) o sedan framförallt att man äter sig riktigt mätt de här dagarna när suget krääääver att man ska äta något. Det är trots allt bättre att äta sig mätt på mat än det är att ge efter o börja proppa i sig godis, chips m.m. Är man riktigt mätt blir man inte sugen på samma sätt som man blir om man är lite hungrig.

cinaa
0

#5 Känner igen mig i dig.Jag kan ha sug annars också men då brukar jag kunna härda ut men under lingonveckan krävs det något. Oftast kan jag lugna det hela med mörk choklad men nu har jag också fått sug på kakor och liknande.

Skönt att höra att fler har "dålig karaktär" ;) skämt åsido. skönt att fler känner igen sig för det är lätt att få dåligt samvete när man inte kan stå emot.

Cessy
0

mm …. jo det ända som hjälper mig riktigt ordentligt det är att äta sig riktigt mätt o alltså öka portionerna med fett o protein (inte kolisar) för då brukar i alla fall suget för min del ge med sig o jag har trots allt mindre dåligt samvete av att äta för mycket mat än att ge efter för suget o frossa i något ännu onyttigare.

duchess
0

Mitt senaste mens-sug slutade i ett 6 dagar långt frossande och efter 5 veckor är jag nu tillbaka på samma vikt som innan frosseriet. Vill aldrig göra om det igen. Om 3 veckor åker jag på semester i en månad med 3 personer som äter kolhydrater och dessutom mycket fika & godis men jag har bestämt mig för att jag kommer lyckas hålla mig på banan!

Cessy
0

#8 Håller tummarna för att du lyckas o att du samtidigt får en riktigt trevlig semester. Försök se till o äta tre rejäla mål mat, så faller du inte lika lätt för frestelsen då de vill fika. Lycka till!

Aily
0

Insåg just att jag faktiskt gör något när jag blir sötsugen. Jag tar ett glas vatten och sätter mig vid datorn. Efter en stund har jag glömt det. Glad