Mat väcker starka känslor
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hittade ett bra uttalande av psykologen gunborg Palme:
"Varför väcker mat så starka känslor?
– Tänk bara i en familj där man äter mycket köttbullar och korv, så kommer tonårsdottern hem och säger att hon är vegetarian. Då blir det revolution i familjen och kan bli bråk. Mat väcker starka känslor! Kost sitter djupt rotat för det är något som man har lärt sig väldigt tidigt i livet. Och folk tycker att det man har lärt sig är det enda rätta. Jag skulle inte bli glad om någon kritiserade mig och vad jag äter, jag vet ju själv vad jag mår bra av, säger hon."
Försök då att kritisera & tala om för de som röker, dricker sprit, kaffe etc. att det är gift som de gladeligen & med förtjusning trycker i sig…å sen har mage att klaga när de blir sjuka pga detta!
Jag mest de e sorgligt å se hur folk reser till utlandet & packar bussarna fulla med starksprit, vin & öl. Dessutom ser de ut att ha vunnit på lotteri elr fått sin efterlängtade julklapp.
Smugglare har gått fr knark till cigaretter - för att de gör bra förtjänst till betydligt mildare straff - om de nu skulle råka åka fast.
Att barnet inte förstår sitt bästa med sina idéer om t.ex. vegetarisk kost - är faktiskt de vuxnas plikt & uppgift att rätta till.
Skulle de vuxna ta det ansvaret, kanske det funkade i skolan åxå - så barnen iaf lär sig stava & räkna innan de går ur grundskolan.
Lite jävlar anamma & regler får det allt till å vara i uppfostran.
---
Här en kort video om vem som bestämmer ;-)
Don't Mess With This Teacher! på MSN Video
http://video.se.msn.com/watch/video/dont-mess-with-this-teacher/1jjj8rcva
/L

… gor som i filmen sa har du en riktig juicy lawsuit fran foraldrarna, har i landet :0(

… gor som i filmen sa har du en riktig juicy lawsuit fran foraldrarna, har i landet :0(
Mm…så e många unga "over there" analfabeter åxå. :-(
Flest i fängelse per kapita i hela världen.
Enormt många fattiga under xistensminimum, per kapita.
Men…de kan ju alltid stämma varandra på ngr miljoner - så de har till att handla käk - så de kan käka ihjäl sig ist - liksom resten av befolkningen.
Hur det då skall bli framöver - när det blir svåra tider - törs man inte tänka på :-(
"Surt sa rönnbären, när räven fastnade med skägget i brevlådan"
/L

Underligt resonemang fran dig. Vaknade du pa fel sida? 
Analfabeter finns det overallt, inte bara har.
Vad har existensminimum med videoklippet att gora? Kanske stamning ar en losning pa obesity problems? Det sags ju att "you can't be too thin or too rich" … och det ar mindre obesity i hogre socio-economic strata :0)
Ta reda pa litet om rattssystemet i detta land innan du pratar fangelsebefolkning … olika stater har olika stranga straff. Jag motsager inte att fangelsebefolkningen ar pa tok for stor, men anledningen kan vara litet missvisande ibland. Som exempel … i vissa delar i Californien kan du odla (och salja) marijuana, medan i flera olika stater kan det bli LIVSTIDS fangelse for en joint i ett askfat …