Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 7705 ggr
cinaa
0

Problem med magen

Vi har ätit LCHF i snart ett halvår nu och det fungerar bra men under den gångna veckan har min sambo haft problem med magknip som börjat på eftermiddagen och blivit mer eller mindre kraftiga på kvällen. Trots att Proviva inte är något som man ska dricka så har han provat det för att se om det kunde rätta till magen. Han har inte ont i magen längre men har nu istället fått diarré. Är det någon som känner igen sig? Han är väldigt konsekvent annars när det gäller vad han stoppar i isg (till skillnad från mig ibland.. )

nyborjare08
0

Det är många olika typer av maginfluensor som går nu. Jag kände av något liknande i förra veckan men det har gått över nu.

Annars är det nog bättre med bifilus (bifidus?) om man vill skippa sockret.

Lojs
0

Liknande magsjuka med diarré och magknip har både en kompis och min pojkvän haft nu i veckan, helt oberoende av varandra, jag tror absolut det är något som går runt.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

cinaa
0

#1 #2 Kan det kanske vara. Ska ge honom tipset om bifidus.

helvete
0

Proviva är rysligt sockrat, så det är nog inte bra.

Man tycks reagera väldigt olika på LCHF. Jag blir förfärligt förstoppad, fått använda laxermedel ibland. Har aldrig haft magsmärtor trots att jag får gallbesvär av viss medicin.

Har läst nånstans att vissa kan få gallsmärtor av mycket fett i maten.

Hallongrottan
0

Jag tål tex inte att dricka en kopp te tillsammans med frukosten som är bacon o äggröra. Tog ett tag innan jag insåg det.

När jag varit på motionsdans och då druckit mycket vatten får jag vatten diarre´ dagen efter.

Verkar som tarmen inte tar upp vattnet, eller inte behöver så mycket?

cinaa
0

#4 Vi får hålla det under uppsikt går det inte över så får vi ta och kolla upp det. Jag har ett jättebra tips mot hård mage och det är SMÖR rikgtigt smör. Blir också lätt väldigt hård i magen men smör botar det för mig. Tar alltid en lagom skiva på morgonen antingen på lchf brödet eller så rullar jag in det i något pålägg och äter. Det är så skönt att slippa dryga toalettbesök Flört

paintertina
0

Jag rekomenderar probi mage som finns på bla apoteket det är samma bakterier som proviva och det blir billigare och utan socker funkar jättebra för migSkrattande

cinaa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vi har kommit fram till vad det antagligen är med hans mage. Med stor sannolikhet har han fått magkatarr. har fått medicin och den hjälper. Någon som har erfarenhet av magkatarr i samband med LCHF?