14 000 medlemmar
23 januari hade vi 14 030 medlemmar
Dvs 145 nya medlemmar under v.3 mer än 20 per dag
Numer pensionär i Nynäshamn
13 juli 2010 var vi 12 000 medlemmar.
Forumet startade i juni 2006
Det ökar mycket igen.
Härligt!!
Det gick undan..! 
sweet

We are taking over the world… mohahahah! :-)
Ett nytt diagram! Så här i nyårslöftenas tid blir vi 20-25 nya medlemmar varje dag vilket är en klar ökning mot det normala snittet på 10.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Tack diagramgurun
Man kan ana en liten svart pist där på toppen :- ), får se hur länge det håller i sig
Kul :)
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Fast det hade varit roligt om fler ville använda "personlig sida" och berätta lite om sig själva, så man fick veta lite mer om den vars åsikter man läser och gärna utbyter tankar med.
Men… OK, 14000 medlemmar, men hur många är aktiva och besöker sajten (på något sätt) regelbundet? Jag antar att det är väldigt många som bara skapat ett konto men sen tappat intresset och aldrig loggar in igen.
Fast det blir ju svårt att föra någon annan statistik.
Det bli fel i all statistik.
Skapar man ett konto på siten så har man något intressa för sidan eller kosten.
Men som du säger kanske det är 20 - 30 personer som är Riktigt aktiva.
Men det betyder inta att de andra användarna är mindre viktiga, eller mindre användare för det.
Dom är medlemmar och vill av någon anledning disskutera LCHF.
De flesta är interesserade och vissa vill veta mera.
Men ett intressa finns annars skulle man inte bli medlem.
Långt ifrån alla är den typen av människor som vill "visa sig" här genom att skriva frågor/svar i trådar. Många som startar en tråd för allra första gången, gör det för att de inte hittar svaret på det de vill veta- och då skriver de ofta att de har läst länge men aldrig skrivit. Den typen av statistik är ju av förklarliga skäl ganska svår att få till…
30/1 14 161
131 nya, på en vecka? Oj… 
Helt galet mamma!
#12 och #13
Jo, jag vet. Det finns säkert massor som bara är inne och läser och aldrig nånsin skriver. Man behöver ju faktiskt inte ens logga in för att läsa. Men min efrarenhet från andra diskussionsfora, och vissa där man även måste logga in för att alls kunna läsa, är att väldigt många som står som medlemmar bara loggat in en eller ett par ggr och sen övergivit det.
Intressantare är ju antalet unika besök på sajten per/dag eller vecka eller så. Eller antalet unika inloggningar.
Finns det nån möjlighet att få fram sånt?
Hmm, jag vet inte? Har du koll Margareta? Jag tror inte det faktiskt, men är inte säker.
Det går säkert att få fram den typen av statistik, men jag håller inte med om att det är det interessanta.
Unika besökare är alla som slinkar in på sidan.
Det kan bli lite vem som helst.
Folk som bara vill kolla in och skaratta åt oss och det är nog ganska många.
Antalet besökare säger inget om hur populärt LCHF är eller hur utvecklingen i landet sr ut.
Det man får se på unika besökare är just hur många som avskyr, hur många som dyrkar, hur många som bara kollat för skoj skull.
Däremot antal medlemar visar utvecklingen på ett helt annat sätt för majoriteten av de som har konton här håller sig på något vis till LCHF kost. Ett litet fåtal kommer in och total sågar kosten. Men 98% av medlemmarna äter LCHF eller interesserar sig för kosten på något interessant plan.
Men unika besökare vet vi inget om, det kan vara 60% som förhåller sig till LCHF.
Och 40 % som bara vill skratta åt det.
Antal medlemar är ett bra sätt.
Håller med dig i vissa delar, stuxen, men även en total besöksstatistik är väldigt intressant eftersom det visar på hur hett ett ämne är. Även de som tittar in för att skratta åt oss visar ju på graden av intresse för LCHF. :-)
Dessutom det där med unika inloggningar är inte heller någon bra statistik för de som är här ofta, säger ju till att webbläsaren ska komma ihåg namn och lösen dvs du loggas inte ut och in hela tiden.
Kolla på min mor Margareta, hennes är jämnt inloggad och därför har hon inte så många inloggningar :)
Precis dotra mi - jag har egen dator och loggar aldrig ur.
Vi har över 8000 prenumeranter i LCHF-magasinets register. Det är i allra högsta grad en bra siffra på intresserade - för bakom varje namn finns minst en - men ofta två intresserade. Ofta ännu fler eftersom många sprider tidningen vidare inom släkten när de läst den. Alla 8000 har inte betalat för 2011 ännu, så vi vet inte exakt hur många prenumeranter. Första numret kommer inte förrän i mars så det är en månad kvar innan jag stryker någon.
Jag får ständigt telefonsamtal till tidningen (2 bara idag) där folk berättar att de ätit någon form av kolhydratreducerat sen de varit och lyssnat på en föreläning (oftast Annika Dahlqvist) och att de nu vill veta mer genom att ha tidningen i brevlådan. Vi tror lätt att alla har internetvana bara för att vi själva är smått beroende, men så är det INTE. 1/3 av mina prenumeranter använder sig inte av e-post. De ringer och skriver vanliga brev hellre.
Kif borde vara ännu fler "aktiva" medlemmar avsett kosten åtminstone än våra prenumeranter eftersom många internetläsare inte vill ha en tidning av olika skäl. Kanske alla inte är inne varje dag eller ens varje vecka, men åtminstone när de behöver tips, råd då de kör fast eller tillgång till recept.
Angående statistik finns det mer än antal medlemmar. Det finns ett aktivitetsindex som säger hur stor trafik vi har och det har vi slagit i taket vid flera tillfällen även om det är hyfsat mycket lugnare sen Kostdoktorns startade. Tex vet jag att genomsnittstiden per besök på Kif är 4 min 10 sek. Unika besök som var på tapeten är ca 50 000 och jag tror den siffran är per vecka - per dag verkar orimligt mycket.
Tack Margareta! Det var intressant med lite fylligare info!
Vill man veta mer exakt hur många som äter LCHF så är det bara be SIFO att göra en undersökning. Jag skulle formulera frågan "Äter du lågkolhydratkost?".
Har man tur så kommer kanske frågan t.o.m. med i TV-programmet Power of 10. 
C:a 3 500 nya under det senaste året. :-)
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

8000 prenumeranter på LCHF-tidningen! Wow! Det är en kraftig ökning för en tidning på så pass kort tid. Om man räknar med att varje tidning i snitt läses av minst 2 personer, så är det ju ändå fler läsare än antalet medlemmar på Kif.
Och man måste väl ändå räkna med att den som gör sig besväret med att prenumerera, och betala för det, är intresserad. Däremot kan man ju aldrig vara riktigt säker på varför någon reggar sig på forumet.
"still lost in space and time"
#26 Det är så jag tänker också odezza. Man anmäler sig inte lika lätt till en prenumeration som till ett forum.
Mja inte 8000 prenumeranter dock ännu som vi vet säkert. Vi har 8000 unika personer i registret - blandat förra årets och årets betalda prenumerationer. Den siffran säger ändå något om hur många "aktiva" LCHF-are vi säkert vet att vi har. Det var därför jag nämnde den. Som du också säger så är många personer två - det är ju unika adresser egentligen.
Eftersom betalningstiden inte gått ut ännu (sista februari) så vet vi inte ännu hur många det blir.
Vi har önskat att folk skall betala så fort de har möjlighet så att vi kan ha någon hum om årets upplaga.
Nr 1 förra året blev för liten upplaga så den snålar jag med just nu och vågar knappt annonsera att vi har kvar några till försäljning fortfarande.
14 297 i söndags
14424 i söndags
Revolution
14534 i söndags
14640 i söndags
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu ser man medlemsantalet igen men det verkar ha sjunkit något mellan de olika versionerna. Märkligt.