"Röra"
Hejsan. Alos här som undrar en sak.
Jag brukar göra en röra på två dl vispad grädde smaksatt med majonäs sen tillsätter jag två burkar ärter och morötter samt ett äpple. Smask men är det godkänt inom LCHF eller inte. Mvh Alos
Släng i lite räkor, dill och kryddor istället. Så slipper du onödiga kolhydrater. Så kan du ha en avokado till. Gott! Oj, vad sugen jag blev… :)
Ja va smart att jag inte tänkt på det mums va gott. Tack

precis det jag behövde till mina tinade räkor.. =)
Frullen imorgon!! + nått ägg så klart..
Att någonting är godkänt inom LCHF är väldigt svårt att säga då det är du som sätter gränserna för ditt totala kolhydrat-intag under en dag.
Däremot kan du räkna på att om du får i dig under 50g kolhydrater / dag så är det LCHF-vänligt.
Mer strikt: 20g kolhydrater / dag

Frukt är väl inte LCHF? Väldigt mycket socker i äpple och andra frukter.
Ärtor och äpple är ju verkligen nej tack

Men ärtor e såå gott.. och bara till fisk.. nån gång då och då..
#7 Jag håller med, vi käkade en tonfisksallad igår med bland annat ärtor i fast vi kör å andra sidan inte så strikt. Jag är onekligen glad att jag och min sambo är friska och smala så att vi kan äta till exempel ärtor eller annat utan att fundera på om det är bra eller dåligt. 

otur en annan har som har en hel del kilon att slåss mot..
Men har kört ganska ostrikt ett tag och vikten gå uppåt på grund av att sötsuget ökar och så tar man sig friheter hela tiden.. inte bra!
på hur många personer äter ni två burkar ärter och morötter? Och hur stora burkar? Är det tvåhundra gram vardera blir det bortemot 40 gram kolhydrater. Och så äpplet på det. Kanske 15 gram till. Är det 400-gramsburkar det dubbla sålunda. Men det beror ju på hur mycket man äter av det. Grädden ger 6 gram kh också.