Hosta av kolhydrater
Före jul var jag sjuk i influensa med rejäl hosta och feber. Efter det har hostan inte riktigt gett med sig. Runt jul så åt jag mer kolhydrater än jag brukar och efter ett tag blev det tydligt att hostan blev värre när jag åt kolhydrater, speciellt bröd. Jag striktade till maten och hostan försvann nästan helt. Men så föll jag för frestelsen att äta en bit bröd och då kom hostan tillbaka direkt. Självklart så bestämde jag mig för att skippa spannmål helt. Men så åt jag 72 % choklad och fick hosta igen.
Hostan sitter djupt och jag hostar slem. Jag har för mig att jag har läst att spannmål kan göra slemhinnor svullna men är det samma sak med socker?
Jag tvekar inför att gå till vårdcentralen och försöka förklara det hela. Och hostan försvinner ju nästan helt när jag äter strikt lchf. Men är det någon här som har någon bra förklaring eller teori om detta?

Intressant! Hoppas du får några bra svar!
Min sambo har en hosta som dom inte har någon förklaring till, en slemhosta som han haft i flera år. Kanske ska försöka få honom att börja ät LCHF som jag och se om det blir någon skillnad?

Mina luftrör blir klart sämre när jag äter något med spannmål i. Däremot har jag inte märkt det när jag äter mörk choklad, eller socker…
För mig innebär det att jag sällan fuskar med t ex pasta (men det händer ibland), och jag äter aldrig bröd, men jag kan ha lite socker i mandelmassan, om jag gör lchf-semlor t ex, utan att jag direkt mår dåligt av det. Men det blir ganska sällan det också, då det visar sig på magomfånget om det blir för ofta.
"still lost in space and time"

Jag tror ju att det beror på spannmålet i första hand, men den mörka choklade är jag fundersam över för jag har inte reagerat på det innan. Annat än magomfånget då, som du Odezza 

Vissa kanske reagerar med hosta på chokladen, det är ju lite olika för oss alla…
Kolhydrater och asthma hor ju ihop sa varfor inte i ditt fall?
Men om det ar segt och hostan sitter langt nere sa kan det vara bronkit. Och det kan krava antibiotika. Jag skulle kolla med vardcentralen.

#5 Okej! Ja kanske borde kolla upp det.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har jag ätit fel så brukar jag vakna snuvig och slemmig.. Jag är inte säker på om det är speciellt spannmål eller kolhydrater in general som gör det… men det är stor skillnad!
placebo

#8 Kan du utveckla lite?