Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 3609 ggr
Pleppan
0

Vissen!

Hej Allihop! Har kört LCHF typ 4-5 v, mått bra tills för ett par dar sedan. Har panikångest sen innan , äter citalopram för det. Nu har jag börjat känna "gamla"symtom . Kan de bero på maten , att jag får för lite kolisar? Vill ju fortsätta äta så här. Är det ngn som har/haft sama problem. Vad ska jag göra? Snälla Hjälp mig!

nyborjare08
0

Jag har inte haft samma problem men jag har läst om de som mår bättre av lite mer kolhydrater i kosten. Vi verkar vara olika känsliga. Jag tror att du får prova dig fram. Välj då helst mer grönsaker, rotfrukter och /eller mejerier och skippa spannmål och socker.

Hoppas att du känner dig bättre snart! Glad

mezza
0

Jag har haft hjälp av kosten för att slippa panikångest…

Men så fort jag får i mig lite för mycket kolisar lite olika mycket av vad alltså typ grädde verkar gåbra så länge den är ovispad i mat eller kaffe men av vispad med hallon börjar hjärtat skena…

Har du ändrat på något i mat väg? eller har resten av livet varit extra bråkigt med dig?

Klura lite och skriv igen…

Pleppan
0

Hej Igen!

Har funderat lite , jag har haft mer att tänka på senaste tiden.

Min tvillingsyster är på väg att flytta ifrån sin sambo. Det har varit

jobbigt för jag kan inte göra mkt för att hjälpa henne. Sen har jag själv man ,hus o fyra barn o jobb som ska skötas.Det har varit ganska stressigt sedan i somras med jobbet. Har ingen ersättare om jag blir sjuk eller barnen, då väntar allt på mig tills jag är tillbaka. Så det kanske är mer stress? Eller kan citalopram sluta göra verkan!? Eller är det maten! blir inte klok på detta,men jag fortsätter väl äta gott ( LCHF ) ! Tack för att ni bryr er om mig, hoppas att vänder snart. Tar gärna emot tips.

[Tjiwi]
0

Jag känner igen mig precis! Jag är på min femte vecka nu och efter tre och in på vecka fyra kände jag mig risig…har också panikångest och håller den i schakt med medecin, men då kände jag mig lite deppig och nere och matt, orkeslös och lite yr då och då. Jag gjorde inget utan fortsatte äta och nu är det borta, vips så känns det bara bra igen. Så jag tror  att det kommer bli bättre, kör på du så får du se! Lycka till!!Skrattande

Pleppan
0

Hej! tack , det känns bättre bara man hör att ngn annan har/haft samma problem. Jag ska absolut hålla ut o hoppas att det blir bättreKyss

Pleppan
0

Hej! tack , det känns bättre bara man hör att ngn annan har/haft samma problem. Jag ska absolut hålla ut o hoppas att det blir bättreKyss