Försiktig med vad du skriver!
Har lagt ut en tråd här på forumet för att bli peppad och hjälpt. Blir istället påhoppad känns det som. Är inte säkert det var menat som påhopp men tyvärr sitter jag just nu och gråter istället för att bli peppad.
Tycker ibland en del är lite väl ironiska när man svarar på inlägg så deras läser jag inte längre. Tråkigt tycker jag att det är så.
Vi måste vara snälla mot varann. Har man en dålig dag, låt bli att skriv.

Håller med dig fullkomligt. Som ny är man osäker och har många frågor. Att då få svar som typ : - Läs ditt inlägg så ser du svaret!!
Det är ju inte riktigt vad man tänkte sig.
Tyvärr är det ju många gånger så att en del skriver saker man aldrig skulle säga om man stod mitt emot personen. Har sett det på andra forum också.
Så torka tårarna, strunta i dumma inlägg och ta vara på dom bra.
Du kan och har skrivit så många bra inlägg…..det har jag sett.
Ha en skön kväll /M
Tack vad gullig du är! Känner mig nedslagen faktiskt. Jag är ju ingen nybörjare, har hållit på i 2½ år, men behöver ändå tips, hjälp och pepp! Har ännu inte fått diagnosen DUM I HUVUDET som det verkar på en del som svarar….
Man kan ju "nyansera" skrivspråket med smilysar så det inte blir missförstånd.
Kämpa på misty!!!!

Nej jag vet att du inte är nybörjare…syftade på mig själv och de svar jag fått på vissa inlägg samt vad jag sett andra nybörjare också fått till svar. Var nog lite otydlig.
Men måste också ge en eloge till många som orkar med att svara oss nybörjare om och om igen. Du, Zepp, Pennylane mfl. Ni har hjälpt mig oerhört mycket. Tack!
Alla behöver vi pepp och hjälp i olika situationer inte bara LCHF- tips. Skulle vi vara i samma rum som personen i fråga skulle dom aldrig välja dom orden man tar till här på nätet. Tyvärr så är det ju lättare att uttala sig klumpigt i skrivna ord, anonymt än öga mot öga. Så brukar jag tänka! Fast inte mindre dumt för det.
Så nu kör vi på, peppar på, tipsar, faller och reser oss upp igen !
Kramar /M
Åh jag förstod vad du menade, nu var jag otydlig. Sorry
. Ja jag trodde inte heller det fanns dumma frågor och tycker det är jättefint med alla som tar sig tid att svara på frågor som man säkert fått hur många gånger som helst i det här forumet.
Men jag är lite trött på tonen av vissa och har inte skrivit nåt på ett tag pga det. Kanske dax för mig att hitta ett nytt forum när jag känner så…. Nej, jag har inte tagit på mig tagelskjortan som nån föreslog och inte heller blivit miljardär…. (nämner som sagt inga namn).
Hej Monica! JAG har saknat dig, bara så du vet
…. några bland alla slår an en ton hos någon annan och du har "plingat" i mig…. så kom igen, torka dina tårar för du behövs med all den kunskap som du har lärt och tipsat mig… jag firar ½år med lchf på söndag. Visst vill du fira med mig?
Jag har också fått märkliga kommentarer… släpp det och gå vidare!
Hej Gullvi! Ja du och många är underbara! ½ år på söndag alltså…. visst är det häftigt! Hur ska vi fira? Kul att jag kunnat hjälpa dig!! Fram till januari gick det jättebra för mig, vet inte vad som hänt riktigt. Börjar förstå att jag nog är sockerberoende trots allt…. Har gått upp det jag gick ner i januari och cm är tillbaka med råge. Inte kul.
Marickard: Har försökt att ignorera dåliga kommentarer. Jag tycker det är så beklämmande hur en del människor svarar andra. Man frågar ju för man vill veta, inte bli idiotförklarad, eller hur? Vissa nicks läser jag inte alls längre, får en klump i magen, av obehag.
Har fått ungefär samma svar här med…
Att jag typ ska hålla mej i den tråden jag startade från början….även om jag vill fråga eller skriva om nåt annat än vad just den tråden handlade om…
Får man inte starta nya trådar här inne eller vad?
#9 Jo man får starta nya trådar men det är sån aktivitet här så det blir så himla många nya trådar hela tiden. Är det en snabb fråga som litegrann hänger ihop med tidigare så är det bättre att fortsätta i den tråden än att starta en ny. Har man en nybörjartråd så är det bra att ha alla nybörjarfrågor där tex…
Det är också därför vi hänvisar till sökfunktionen när man vill veta nåt, mycket har redan besvarats tidigare…
#10 Ok….då missuppfattade jag nog innan…*L*
Men om ämnet är helt utanför den som man redan startat så tycker jag man kan lägga upp en ny…eller?

#11 Ja om ämnet är helt nytt OCH det inte redan finns en relativt ny tråd i ämnet. Som du säkert sett händer det (ofta) att det dyker upp flera trådar om tex samma tvprogram, vilket känns lite onödigt…
Men du behöver inte leta upp flera år gamla trådar för att skriva en fråga, däremot kan du ibland hitta ditt svar där…

Vissa här inne anser sig "äga" forumet lite och kommer ALLTID med dryga kommentarer. I vissa fall förstår jag när det faktiskt går att söka på forumet om tex. Oopsies eller annat som ältats hur många gånger som helst, men många gånger tror jag att en del bara vill dryga sig lite. Kanske någons gamla inre tjockis som vill ge igen för gammal ost ;-)
Gråt inte, det är det inte värt! Ta nya tag och ignorera dessa dryga nätmobbare istället.
#13. Ja ni är ju några här som visar att det går att ha trevligt på forumet…
. Tack för peppningen!
Ärligt talat… Den här tråden känns ganska dryg, den med.
Är inte det bästa att ta det direkt i den tråd det handlar om, och rikta det till den det gäller??? Istället för att skriva en massa antydningar och halvkvädna anklagelser om "vissa", "en del" osv? Är starkt allergisk mot den här typen av argumentation. Kör med öppna kort istället, det vinner alla på!

Bra tråd.
Jag skulle vilja möta en sån person i verkligheten som sitter på nätet och mobbar andra. Fega småskitar. De skulle få med mig att göra kan jag lugnt säga.

magma, du är ju lite dum i huvudet märker jag. kan du inte bara hålla käften istället för att attackera en person som säger att hon inte vill bli attackerad?

#16 Vilka fega småskitar menar du det är som mobbar andra här? Ge gärna en länk till ett konkret exempel.
Monica! nu har jag ätit din goda frukost fast till kvällsmat - det går lika bra, tog lite nerklippt gräslök i också, supergott….
ja, på söndag kan vi väl fira med din goda frukost
, jag tänker på dig varje gång jag rör till detta goda. När jag jobbar och börjar kl 07 eller 6.30 så äter jag detta och sedan lunchar jag vid 12,30 eller 13.00. Dricker bara en kopp kaffe med en skvätt grädde i för mer sällskaps skull på förmiddagen när alla morgonsysslor är klara. Jag jobbar inom handikappomsorgeni min kommun så vi lägger rasterna efter jobbet. Vi firar 39-årig bröllopsdag guben min och jag på fredag så idag gjorde jag dubbel sats med beasås och sedan får vi väl "kötta" till det med en god entrecôte eller nåt….
Sedan gör jag som du, hoppar över en del för jag gillar inte tonen hos alla, dock har jag sluppit dryga kommenterer - hittills
. Jag lever efter devisen att jag behöver inte trampa ner andra för att komma upp högre själv och har jag inte något positivt att säga så är jag tyst men kan bita tillbaka om det behövs
. De allra flesta är hyggliga här inne, de som inte är det har nog mest problem med sig själva…..

Man måste nog lära sig att inte ta inlägg/svar i ett nätforum som nåt personligt - ha lite distans.

#18 Såg ett inlägg i kväll som jag tyvärr inte hittade just nu ( hänvisar när jag hittar det) En undrande nybörjare frågade om olika saker bla inget resultat. Skrev sen vad hon åt. Fick spydigt svar om att "svaret finns i din tråd"
Inte lätt att veta vad man gör för fel som nybörjare. Det är därför man frågar. Visste man svaret skulle man ju inte skriva eller….?
Det minsta svar man då vill ha är just det svaret denna frågeställare fick.
Som tur var fick hon ett bra svar lite längre ner i tråden.
Har också sett någon skriva ett svar på en typisk nybörjarfråga i stil med
- Man blir så trött…….
Känns mindre välkommnande!
Tack Gullvi, du är rar du!
Pasi: När man ber om hjälp och blir "påhoppad" är det inte så enkelt att ha distans. Jag skrev mitt förra inlägg för jag är ledsen över vissa saker och då behöver man inte bli syrligt behandlad. Då är det bättre att den personen INTE skriver nåt.
Magma: Vet inte vad jag ska säga till dig…. INGET!!!

#16, 17, vad fint att du genast gav ett exempel på elaka personangrepp som inte är ok. Jag undrade ju som du såg vad det var för mobbare du pratade om, men sen visade du ju att det var dig själv du pratade om.
Det är inte ok att kalla någon dum i huvudet, om du till äventyrs trodde det var god netikett att göra det.
Maximillian: Tack!!!
Aniara: Han försvarar mig bara och det är jag glad för. Är trött på påhopp!

#24 Jag har faktiskt inte sett några påhopp här förrän i #17. Alla andra har lyckats hålla sig till ämnet utan att gå till personangrepp.
#9 och #11 Jag tror att du syftar på mitt svar i din tråd om varför du hade gått upp/stått stilla i vikt trots att du konsekvent hade hållt dig till max 20 g kolhydrater per dag. Har jag för mig att frågan var 
Mitt svar var enbart för att jag ville hjälpa dig!
Jag tipsade dig om att samla dina frågor i en tråd eftersom det då är lättare att läsa mer om dig och vad som har hänt dig. Då kan man lättare ge bra råd om man har mer information. Du hade ett par dagar tidigare skrivit i en annan tråd om att du "fuskat". Det är en viktig information i sammanhanget och det kan förklara ev stillestånd/viktuppgång. Nu råkade jag komma ihåg den tråden men om jag inte hade gjort det så hade jag och andra kanske gett andra förklaringar/råd som kanske inte hade hjälpt?
Därav rådet att samla frågor och info om dig och frågor i en personlig tråd 
OM det min kommentar du syftar på så hade jag uppskattat om du hade kommenterat/frågat mig direkt i den tråden. Hade varit enklare och kanske besparat missförstånd 

Monica, också jag känner igen mig.
Tycker det är spännande och lärorikt med forum, där erfarna och nybörjare kan samsas;
ge, dela med sig; men också fråga, lära, stilla nyfikenhet..
Men efter mycket engagemang på olika forum har jag upplevt samma sak som du, och valt att avstå då det tagit mer energi än det gett.
Idag skapade jag medlemskap här för att ge det chansen igen. Tänker sätta på mig skygglappar. Nåja, försöka. Testa du med!
Jag hejar på dig :)

Konstigt, jag känner inte igen mig alls, och jag har ändå varit här i tre år.
Jag tror så här, att när man uttrycker sig i skrift är det svårt både att förmedla och att uppfatta nyanser. Vi försöker ibland med smileys, men det hjälper inte alltid.
En del, inklusive jag själv, har lite drastiska stilar och gillar att "göra en poäng". Istället för att bara säga "nja, riktigt så är det inte" säger man "det där är lika befängt som att påstå att jorden är en stor pannkaka" (dåligt exempel men det bästa jag kom på just nu). Man kanske själv tycker det blir lite roligare att skriva samma sak till den förtielfte nybörjaren om man spetsar till det lite, och så tänker man inte på att nybörjaren kanske inte är van vid den tonen.
Min erfarenhet är att majoriteten av de tiotusentals användare som skriver här är välmenande, hjälpsamma och mer eller mindre kunniga. Det är ytterst sällan man ser personpåhopp, och den som ägnar sig åt sånt brukar bli avstängd illa kvickt.
Kanske måste vi alla tänka på att dels vara försiktiga med hur vi uttrycker oss (särskilt när vi skriver till någon ny som vi inte "känner") OCH tänka efter när vi läser och blir upprörda om det verkligen står så som vi uppfattar det. Jag vill i alla fall helst utgå från att folk menar väl tills motsatsen bevisats.
#27. Tack! Jag känner ett obehag när jag skriver ett inlägg, för vilka svar som ska komma. Är det meningen? Därför har jag inte frågat nåt på länge, men tänkte att idag behöver jag verkligen PEPP! Tji fick jag! Man är ju väldigt personlig när man skriver vissa inlägg och det är klart att man vill ha svar med respekt när man lämnar ut sig så! Eller?
Till alla men mest till er som kommer från andra iFokusforum:
Kolhydrater iFokus är ett stort forum jämfört med de flesta av de andra här på iFokus. Vi har över 14 000 medlemmar och en väldig trafik, periodvis har vi haft ungefär dubbel så hög trafik som det är just nu. Det är omöjligt att hålla isär alla medlemmar, vi får över 100 nya varje vecka just nu.
DÄRFÖR - för att göra det enklare för oss som hänger här regelbundet på vår fritid och försöker svara på frågor, införde vi för många år sen, inte en regel, men en rekommendation, att åtminstone nya medlemmar håller sig så gott det går till en och samma tråd. Det blir mest praktiskt så av flera skäl. Vi hade ett tag nya medlemmar som startade 5-10 trådar om dagen VAR, just för att de i deras ögon handlade om olika saker och nya frågor. I våra ögon handlade det om helt vanliga nybörjarproblem som vi svarat på hundratals gånger innan.
Fördelarna med att hålla sig till en och samma tråd är många. Det blir som en miniblogg.
Vi lär känna den nya medlemmen bättre när vi får en samlad bild av problemen och frågorna runt samma person.
Medlemmen får en dagbok som är lätt att gå tillbaka till och dra slutsatser ur senare.
Andra får en samlad mininybörjarhandbok att lära sig ur genom att läsa och få svar och se hur det kan vara för en och samma person i starten.
Därför fortsätter jag och många medlemmar att uppmuntra till att ställa frågorna i samma tråd. Önskemålet är också att den placeras just under gruppen medlemmar. Det blir som en slags presentationsgrupp.
INGEN som skriver på Kolhydrater iFokus har rätt att klanka ner på någon annan, men det är svårt att vara överallt i alla trådar och kontrollera attityder på samma sätt som jag kunde vara i början nä forumet var litet och bara hade ett par hundra medlemmar varav endast några skrev varje dag.
Mitt tips är att man gör som Magma säger, skriv direkt i den tråd det gäller till den som inte sköter sig att det där inte var kul att läsa. Många tänker inte förrän efteråt och det brukar lösa sig till det bästa.
Lycka till
Numer pensionär i Nynäshamn

Citat #16 Bra tråd. Jag skulle vilja möta en sån person i verkligheten som sitter på nätet och mobbar andra. Fega småskitar. De skulle få med mig att göra kan jag lugnt säga.
Jag tror du hittar en sådan person i #17
#31. Sluta kasta skit!!!

Aniara4: jo jag är mobbarnas värsta mardröm. Jag är han som mobbar mobbarna. Så stäm mig för det vetja.
#29 Har läst tråden i fråga, du fick massor av pepp av någon som ofta försöker hjälpa folk att se lite utanför när man känner att man tyngs ner av krav och måsten, att saker inte går så bra. Att det ibland är mycket bättre att försöka strunta i de kraven man ställer på sig själv istället, att de kanske inte är rimliga och man kanske skulle må mycket bättre om man fokuserade mindre på att ställa krav på sig själv och mer på att må bättre i allmänhet.
Du missförstod uppenbarligen henne.
Den här tråden har du i ärlighets namn kommit med betydligt mer otrevlig attityd än vad som fanns i den förra. Och som påpekats innan är det ganska otrevlig stil att starta en tråd som en generell om och etc. istället för att ta det direkt där man upplever att något är problem.

#33 Är det bra eller dåligt att mobba?
Gäller samma regler för dig som för andra?
#32, men det är ju sant?
#17/33, dags att växa upp kanske?
Jag har varit mobbad under många år som liten och har erfarenhet av detta. Dock ser jag inte problemet som trådskaparen ser i den andra tråden, det måste helt enkelt vara en feltolkning från TS sida (om inte annat länka gärna så man själv kan läsa vad det handlar om..)
Givetvis lever vi alla under olika förutsättningar och erfarenheter, och att konfrontera personen som gjorde dig ledsen ger mer än att dra denna till 'skampålen' med en ny tråd som är helt obegriplig för 99% av oss.

Enligt egen erfarenhet skulle jag kunna säga såhär:
Om du inte kan ignorera dem, så slå tillbaka.

Oh, jag älskar sånt här. Varför får jag aldrig tag på er i verkliga livet? Varför vågar ni inte vara uppkäftiga där?
:(

#33 Att vara rak och tydlig som Magma är, är inte samma sak som att mobba, enligt min uppfattning. Du var däremot direkt otrevlig i #17.
Intressant hur olika vi uppfattar saker och ting.
Din attityd är väldigt tråkig tycker jag MaximilianL.
Ja jag har väl fel då! Hur som helst blev jag väldigt ledsen och det behövde jag få berätta. Tycker jag läser så mycket syrligt mellan raderna hos både den ena och den andra och uppenbarligen är jag ju inte ensam.
Vissa dagar är vi känslígare än andra. Om vi ska kunna fråga känsliga frågor måste vi kunna få känslíga svar.
Margareta, jag har kollat hur man avslutar sitt medlemskap här men är väl för upprörd (läs ledsen) för att hitta det. Kan du ta bort mitt konto?
Tack alla ni som gett mig uppmuntran och ni är många - både på forument och även personligt meddelande. Kram till er!

#38 Vilka är det du pratar om? Jag fattar helt seriöst inte, jag ser inga mobbare här, och bara en enda person som gått till personangrepp och kallat en annan dum i huvudet. Ska du ge dig själv stryk eller vad menar du?

#32 Nej, vet du vad MonicaP65… Jag kommenterar MaximilianLs påhopp av magma. Har du läst hans kommentar? Jag gillar inte heller ohyfs eller skitsnack men är det inte det MaximilianL håller på med i #17? Och vet du vad, det du gör, att anklaga mig i #32 är inte fint.

#41 De dagar man känner sig extra känslig kanske man ska undvika att skriva, eller åtminstone att läsa (och svara) tills man är lite mer i balans?
Jag har själv raskt loggat ut från ett forum (ett annat än det här!) en dag för ett tag sedan när jag insåg att alla andra var så outhärdligt dumma i huvudet bara (eller mestadels) för att jag hade PMS, och att det var stor risk att jag skulle skriva något mindre genomtänkt om hur dumma de var. När jag kom tillbaka ett par dagar senare var de mycket trevligare! 
Ta inte bort ditt konto nu, känner du dig lika illa till mods imorn så gör det då. Men jag önskar givetvis att du vill stanna så du kan få tips och råd från oss alla!
Väljer du trots allt att ta bort det så gör du det under inställningar någonstans. Tror det finns mer info på support.ifokus.se.
Här kan jag förstå "båda sidor" utan att veta exakt vad som avses.
Jag kan förstå att vissa (kanske särskilt nybörjare!) kan känna sig lite avsnoppade av somliga svar. Det är inte helt sällsynt - jag reagerar själv på tonfallet i något enstaka inlägg då och då. Tänker att ajdå, det där kan nog missuppfattas…
Men samtidigt har jag hållit till här i snart tre år och vet att alla menar väl. Vi bara uttrycker oss på olika sätt, kanske särskilt i skrift. Och många är lika strikta med smileys som med kolhydraterna… 
Det klassiska tipset brukar vara att man ska läsa det "otrevliga" inlägget för sig själv med en snäll, välmenande röst. Utgå helt enkelt från att personen har goda avsikter med sitt svar. Då blir det en helt annan tolkning.
Det är trots allt en väldig minoritet som menar illa om man ens bemödar sig att skriva ett inlägg eller att ge feedback/en kommentar. Jag tror mycket av problemet med just nätet är att både ton och kroppsspråk försvinner vilket kan göra att man missuppfattar saker betydligt lättare.
Nu blir jag jättebesviken på dig Maximilian!
Jag tyckte du hade en jättebra balans i dina inlägg i tråden "Manligare av LCHF?"
Men dina inlägg i denna tråd gör mig ledsen…
Jag är kvinna, 55+ och jag vågar aldrig mopsa upp mig mot er tjusiga hunkar 25-35 på jobbet - ni dissar oss "gamla käringar" totalt…

Monica: Sov på saken. Vi behöver din och alla andras erfarenhet här…vi gröngölingar
Allt brukar kännas bättre efter en natts sömn.
Tråden spårade ur! Ny dag i morgon 
Men snälla nån, vilken storm i ett vattenglas.
Om MaximilianL vill tycka att jag är dum i huvudet, tja, då får han väl roa sig med det om han mår bra av det. Alla har vi olika intresseområden.
Och om du MonicaP65 blir glad (#24) av att MaximilianL avreagerar sig på mig, så varsegod. Förstår dock inte på vilket sätt du tycker att jag ägnat mig åt påhopp? Du får gärna förklara.
Om folk kunde ta sina oenigheter med den det gäller på "brottsplatsen" ifråga, så skulle inte sånt här tjafs uppstå. Överhuvudtaget. Varför ska det vara så svårt att vara rak och ta diskussionen där den hör hemma? Man kan vara rak utan att vara otrevlig- något som visserligen brukar komma hand i hand med erfarenhet, kunskap och ålder, vare sig det gäller käringar eller gubbar.
Självklart är det tråkigt om någon anser sig blivit dåligt bemött! Men vad vinner man på att starta en ny tråd, inte vilja "nämna namn" och diskutera någon utan att denne blivit direkt tilltalad? Istället för att direkt ta det med den det berör? Det kallar jag mobbning, mer än något annat som diskuterats här.
Jag som nykomling har bara känt mig mycket väl mottagen och välbemött på denna sajt och har aldrig en endaste gång känt att jag måste tänka på vad jag skriver,,, här känner jag som bland vänner.
# 0 Vi måste vara snälla mot varann. Har man en dålig dag, låt bli att skriv.
Och, för sin egen skull när man har en dålig dag, låt bli att läs. Risken att man missuppfattar är ju ganska stor. Och "att läsa mellan raderna" (#24) i ett nätforum är ju inte speciellt smart.
Varför?! skulle någon ha något personligt emot dig? Det är ju ingen som känner dig personligen. Ingen vet vem du är, annat än vad du valt att berätta och att du verkar vilja missuppfatta det mesta som skrivs.
Andas djupt och tänk glada tankar
så känns det snart bättre.
aswedishsmorgasbord.com

Men för i helvete. Bli besviken på mig?
Ja men bli det då.
På varje nätforum är det exakt samma sak. Någon sticker ut och visar en känslig sida, folk attackerar direkt. Svaga jävlar säger jag.
Och vad fan spelar det för roll att TS öppnar sig här istället för i den tråden som hon blir attackerad i? Kanske försöker hon peka på något allmänt på det här forumet? Och i respektive tråd ska man väl försöka hålla topic istället för att börja bråka?
Varför stör det er så jävla mycket om en person är mer känslig än någon annan?
Jag hatar sånt här. Jag har upplevt mobbing hela min uppväxt och på senare tid märker jag att den här typen av utsatta människor även blir attackerade på nätet. Jag tänker inte hålla käften.
Ledsen om jag själv inte är den smartaste alla gånger, men jag hatar sånt här. Jag skriver elaka grejer när jag blir arg, så är det.

Jag måste säga att jag håller med maximilian. Jag tycker inte att det är konstigt att skriva en ny tråd när man vill få fram en allmänn poäng om något som man upplevt att flera gör. Ibland blir det så "infekterat" att direkt gå på när någon sagt något. Man kanske inte vill ha bråk utan hellre vill påpeka det lite mer neutralt så att alla kan tänka på det, typ.
Sen om det bara är missuppfattningar i det här fallet - det kan jag inte uttala mig om. Men TS är ändå uppriktig i hur hon känner det. Jag tycker inte att det är fegt. Hon bara gjorde på ett annat sätt. Klarar man av att gå på direkt så är det väl ännu bättre. (Fast inte alltid utan, som sagt, blir det lätt bråk. Och det vill man inte alltid ha eller klarar inte alltid av.) Alla är inte lika.
"Every point of view is a view from a point."
Jag anser att man alltid ska försöka att hjälpa varandra och vara trevlig i sin ton mot alla som förtjänar detta;)) Förstår inte varför en del måste vara dryga och otrevliga, bara för att man ställer frågor el. liknande!!
Hjälp varandra istället!!! det tjänar alla på och det blir så mkt roligare;))
Jag är ganska ny på detta, men är det nåt jag inte tål, så är det svaga människor som mobbar andra!!! Vi är alla barn i början och jag är jätteglad när jag får schysst feedback!!!
Livet är till för att njutas och jag tycker rent av synd om sådana som måste vara elaka mot andra för att själva må bra!!
Nej!,- Fram med medkänsla och vänskap istället;)) Det kostar inget;)))
Jag är nybörjare här på sajten som medlem men jag har under ca 4 år varit här ändå emellanåt och läst vad ni medlemmar har skrivit och min känsla är att forumet INTE är så trevligt som det var. Beror det på att det är många fler medlemmar nu och att det har blivit mer opersonligt? Jag vet inte men jag känner inte riktigt igen mig 
TS
Torka tårarna och kom igen!
Jag är inne på flera olika forum och i nästan alla kommer storsläggan fram! Kvittar VAD det är inom för intressegren. Men har märkt att desto "andligare" det är desto större tjafs. Ljus och kärlek blandat med agressioner. Jag bryr mig inte längre och tycker bara synd om dom som anser sig ha rätt att leka Tarzan på andras bekostnad. En del har en så negativ framtoning så det kan inte vara lätt att leva inpå en sån. Jag har rensat ut mina energitjuvar och det är så skönt att slippa dom 
På KIF tycker jag mig bara blivit trevligt bemött. Vi vill ju så gärna göra rätt och när vi inte får resultat kommer frustrationen och funderingar på varför lyckas andra och inte jag. Eller hur?
Om vi behandlar varandra som vi själva vill bli behandlade så ordnar det sig!
Kramizar/Stormvind 

maximilianl
Nu är det hög tid att du taggar ner.
Det är inte ok att kalla folk för dum i huvet här.
Du behöver inte berätta om allt du hatar eller svära konstant heller.
Ska du vara kvar här får du visa mer självbehärskning från och med NU!
MonicaP65: Intressant att du tycker det är hemskt att någon svarat dig på ett ironiskt sätt ( ge gärna exempel på hur du blivit behandla, vilken tråd? ), men tycker det är helt ok när manlige maximilianl kallar någon för dum i huvudet.
maximilianl: Jag är han som mobbar mobbare som mobbat mobbare! Tihihi!
#59 det är den här tråden som startade det hela av vad jag har förstått.

dufva,
Jag ber om ursäkt för att jag kallade magma för dum i huvudet. det var dumt och på låg nivå.
Men jag tänker inte be om ursäkt för att jag säger vad jag tycker eller för att jag svär. Det är yttrandefrihet i det här landet. Och så vitt jag vet gäller den lagen på Internet också.
Om det inte är OK att säga vad man tycker så kan ni ta bort mig direkt från det här forumet. Men ni kan ju ha i åtanke att 99.9% av mina tidigare inlägg i det här forumet har varit schyssta och/eller hjälpsamma.
/Maximilian
#61 Som medlem på Kolhydrater i Fokus godkänner du Skrivregler som gäller på sajten. De finns här. Observera den 6e punkten i den första punktlistan.

Jag får väl svära om jag skriver ******* istället för i klartext i så fall.

Vi har från början bestämt att KIF inte ska vara något slagfält eller debattarena.
Det är en sajt där dom som är intresserade av lågkolhydratkost får hjälpa varann igång med kosten
Vi lär av och med varann, det är grundtanken
Därför har vi satsat på en linje där vi inte tolererar ohövlighet mot varandra eller motståndare till kosten för den delen heller.
Det är inte yttrandefrihet att komma hit och inte följa våra regler.
Du är en gäst på KIF när du är här.
Det är på samma sätt som om jag kommer hem till dig där du bor och klampar in med leriga skor i ditt nystädade kök
Antar att du skulle ha synpunkter på det och att jag då hade förbrukat min gäst-status.

Bra där. Jag ska kopiera in din text nästa gång jag tycker att en användare på forumet beter sig illa mot någon annan.
Allt gott.
/Maximilian

Bra, då förstår vi varann