Nu har jag druckit sprit.
I kväll har jag varit ute och svirat för första gången sen jag började med lchf. Jag var livrädd att jag skulle bli för full eftersom jag sett andra skriva att de inte tål alkohol på samma sätt när de äter lchf. vitt vin och rom drack jag och tålde spriten till o med bättre än innan jag började med lchf!! hur kommer detta sig??
Och hur mår du idag? Marikaaaaard!!! Är du vaaaakeeen????
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus
hur åt du innan? :) Jag upplever rätt stor skillnad om jag dricker efter en snål middag, jämfört med om jag är ordentligt mätt .:)
Det är en ofta omtalad "hemlighet" att man ska hälla i sig en burk sardiner i olja för att grunda om man ska "supa en ryss under bordet".
Alltså LCHF i koncentrat!!
#3 - Och zakuski [="tilltugg"] till vodkan innebär inte sällan rent späck.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus
Haha, tack för tipsen! Inte för att jag svirar så ofta, småbarnsmor & allt, men det skadar ju inte att ha lite knep i bakhuvudet om det skulle ske någon gång :)!
Hej förresten, är ny här & har precis börjat m lchf. En vecka i morgon, & suger i mig information från er mer erfarna!
Hoppas ts mår ok idag!
Var & en blir salig på sin egen tro & LCHF gör mig salig
.
Bloggar på http://annafrida.wordpress.com
Jag åt en riktigt fet måltid till lunch i går.. I dag mår jag bra, slutade dricka innan 23,00 och därefter var det bara vatten som gäller. Men nu vet jag i alla fall att jag kan ta något glas vid festliga tillfällen.
Jag valde att dricka rommen "ren" DVS ingen läsk i. ca 1dl rom och sen 1,5dl vin.

Eftersom kolhydrater är roten till allt annat ont vill jag också lägga skulden för baksmälla på kollisarna
Jag blir mer lättpåverkad av alkohol med LCHF, men definitivt ingen, eller minimal baksmälla.
Har sällan druckit vin i veckorna då mer än 1 glas gjort att jag kännt mig hängig, ofokuserad och trött dagen efter på jobbet.
Nu, utan kolhydrater, är det inga problem, 1 eller 2 glas vin mitt i veckan gör mig absolut ingenting…vaknar pigg o utvilad ofta före klockan.
Hmmm…Hur blev det nu då!
Bra eller dåligt?
Jag mår bra i alla fall 
Tror ocksa pa kolisarna, madde skit forr efter minsta lilla. Klarar en hel del nu.