Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettfrågelåda-minmat
Läst 8172 ggr
Pleppan
0

Opsies

Hej!

Skriver här för första gången, har precis gått med.

Jag har hört talas om opsies, någon som har recept?

Är det gott? Om man varit på kalas o ätit smörgås

tårta, har man "förstört" allt o måste typ börja från

början? Min mage blev helt i olag iallafall. tack så länge!

asagasa
0

Hej Pleppan, välkommen!

Sök på Oopsies i forumet så hittar du massor. Mitt recept är;

3 äggulor

3 äggvitor

100 gr filadelfiaost

ca ½ msk fiberhusk

Vispa äggvitorna till hårt skum.

Visma äggulor för sig med filadelfiaost och fiberhusk, vänd ner detta i äggvitorna försiktigt.

Klicka ut ca 6 högar på ett bakplåtspapper och grädda i ugnen i 150 grader i 30 minuter. Man kan ha på lite sesamfrön eller vallmofrön för variation om man vill. Med sesamfrön blir det perfekta hamburgerbröd tycker jag!

MVH Åsa

Pleppan
0

Hej Åsa!

Tackar för receptet, ska genast gå in på forumet!

vinteralvan
0

Sök på Polarbröd också, dom görs på keso, ägg och riven ost. Jag tycker själv att dom är godare än oopsies.

mazen
0

Och bäst hitintills är Lembasbröd

Pleppan
0

Vad gulliga ni är som ger mig tips, tackar allra mjukastSkrattande

[ErikSvensson]
0

Ska du göra oopsies så gör det med ägg, phil. ost och vanlig riven ost (smakar för mycket ägg annars tycker jag, men med riven ost så blir det kanon!)

[Pennylane1]
0

Mina brödbullar är det också många som gillar, mer likt vanligt matbröd.

Granskogen
0

Oopsies är kanonbra! Googla och kolla recept. Sen sätter du

oigång och bakar. De håller finfint i frysen, funkar som allt från matbröd till tacos, till och med som semla! Lycka till!

asagasa
0

#6 - det måste jag testa!

Ungefär hur mycket riven ost använder du? Jag antar att du vänder ner det i smeten på slutet, eller?

asagasa
0

Ok, tack!

yvonnel
0

Jag blandade ihop en smet som inte heller var så dum och hade tänkt att fortsätta utveckla men det blev inte av, fast det kan ju någon annan göra. Billdalsbrödet är det man söker på. Meddela gärna om ni lyckas göra något mer kul på temat att använda kokkosmjölk som ju kan vara bra om man vill undvika mejeri.