Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 4625 ggr
[mia-38]
0

Står still!

Hjääälp…

Efter lyckad framgång med 4 kilos nedgång på en vecka står jag nu helt still….Till och med gått upp 1 kilo…
Jag äter som innan och rör på mej…

Vad är felet? Eller ska det vara så här…att man rasar ett tag och sen går det saktare?

Jag håller mej inom 20g-gränsen på kolhydrater…till och med mindre vissa dagar…

[hermes]
0

#0 Hej och välkommen!

Jag antar att du precis börjat med LCHF? De första kilona man tappar är i regel vätska när kroppen ställer om sig till fett-drift. Att tappa fyra kilo i veckan är verkligen inte något att sträva efter i längden då det kommer att resultera i överblivet skinn som hänger och dinglar.

Låt kroppen justera viktnedgången i sin takt och ha tålamod. För vissa startar viktnedgången direkt, för andra kan det ta månader innan kroppen känner sig trygg nog att släppa på fettlagren. Mycket beror på t.ex tidigare historia av svält (kalori-bantning), stress (kortisol-nivåer), sömn och eventuella sjukdommar.

Ta det bara lugnt och du ska se att inom ett år kommer merparten av din vikt att ha normaliserats. Under tiden kommer du kunna glädja dig åt en bättre hälsa, ökad energi och minskat sötsug.

Se gärna tråden Vanliga frågor och svar.

Lycka till!

nyborjare08
0

Hej mia-38!

Jag har för mig att du skrev i någon annan tråd att du "fuskade" härom dagen? OM du gjorde det så är det ju inte så konstigt om vågen reagerar med lite vätskevikt. Det kan nämligen ta en eller ett par dagar innan vätskevikten syns på vågen. Det brukar försvinna efter ytterligare några dagar.

Om jag minns fel så är det som #1 skriver - ha tålamod. Viktnedgång går inte på räls och det kommer ofta "hack" i kurvan.

Det vore bra om du kan samla alla dina frågor i en och samma tråd, din personliga tråd. Då kan de som svarar direkt se mer om dig och hur du äter så att du ska kunna få bäst råd. Glad

EDIT: Jag hittade din "fusk-tråd" här. Som sagt, det kan vara en reaktion på fusket och det brukar försvinna efter några dagar eller upp till en vecka för vissa.