Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 4908 ggr
smurfan37
0

stressig månad, ingen viktnedgång.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har haft en jobbig månad. Sjuka barn o familjemedlemmar. Har haft mycket i skolan oxå. Känns som om jag denna månaden hade behövt 34 timmar på ett dygn för att hinna med. har inte slarvat nåt med maten, ändå har det inte hänt ett dugg. Troligtvis e jag nog väldigt stresskänslig. Nån annan som märker av detta?

Men jag tror att jag kanske har ätit lite för mycket lchf mat. När jag e stressad äter jag ju när jag hinner o har inte tid att känna efter. I går kväll stoppade jag i mig: 3 babybell, en del brie ost, ölkorv, skinkbitar, gurka o lite paprika. O jag hade nog kunnat ätit mera :( Hoppas på en lugnare månad nu.

Gullvi
0

Du har egentligen själv svarat på din fråga. När du kommer in i ett lugnare tempo blir det bättre. Negativ stress är aldrig bra. Hoppas att du och din familj mår bättre nu!!

glitterfisk
0

Jag har inte heller gått ned nåt denna månad. Det har aldrig hänt på lchf förut. Och precis som du har jag haft det stressigt. Måste försöka få ned tempot… Men det är inte så lätt det heller.

Jag har ätit mer fett men mindre mat än vanligt. Ska ända tillbaka kosten och försöka ta det lugnare.

Men man blir galen när man kämpar och det inte ger resultat!

[GoForIt]
0

Så sant som ni skriver - när man har lite för mycket omkring sig, dessutom mycket kvällsarbete/sittande vid datorn blir det också gärna lite för mycket LCHF mat som slinker ner. Svår dra gränsen mellan planerat "behovsmässigt" ätande och det som stoppas i munnen som ren avkoppling - eller ännu värre, som man knappt är medveten om… Och, JA, det är oerhört frustrerande när kämpandet inte ger resultat. Goda föresatser, realistiska mål, kunskap om vad man ska äta och inte för att må bra… och så blir det ändå lite för mycket lite för ofta o s v…