Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 5455 ggr
Jojjemin
0

Nya keson!

Vad tror ni om denna? http://arla.se/Default____17795.aspx?SelectedMenuItem=32832

Kanske ett bra alternativ när nöden kallar och tiden inte finns? (inser att det är 15 g kolh i en hel burk, men man måste ju inte äta hela..

Jojjemin
0

OBSS!!!!!    

Länken verkar inte fungera! Det är denna jag menar:

ARLA Cottage Cheese

Keso® Cottage Cheese Mellanmål hasselnöt/blåbär/tranbä

Zepp
0

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Magica1970
0

Om nöden kallar så finns det betydligt bättre och smidigare alternativ.

Jojjemin
0

Tänker mer typ om man är inne i stan (T.EX) och hittar inga bra matalternativ. Då är ju det ett ganska bra alt. till en cheeseburgare eller kokosboll som är lätt hänt… i alla fall för mig..

Jojjemin
0

Hur menar du med smidigare alternativ btw? :)

Sammet1
0

Keson innehåller modifierad stärkelse, och bären är sockrade och innehåller av någon underlig anledning solrosolja…?

Nej tack.

**Surface of Velvet
**Core of Steel

Jojjemin
0

hmm…

yvonnel
0

Det industrialiserade gesheftet, en massa s.k. nyheter, som bara handlar om mersälj i nya förpackningar utan ansvar för produktens livsmedelskvalitet, det tycker jag är skamligt att Arla sysslar med.

Beate
0

Nja, då skulle jag hellre välja den vanliga ekologiska keson. Kanske inte lika smarrig men desto bättre innehåll.

Om jag själv bara måste äta nåt när jag är på stan eller nåt så blir det isf nån form av nötter/nötmix eller ibland har jag köpt portionsförpackning med några skivor ost (finns typ på pressbyrån). Low-carb burgaren på Max är också bra nödlösning tycker jag. :)

isalu507
0

Köp cheeseburgaren och släng bort brödet istället.

konichiwa
0

Igår var jag inne i Stockholm från kl 3 och skulle på konsert på kvällen.Närmast när hungern anföll var Wimpys på Sergels torg. Jag tog en dubbelhamburgare (utan bröd) med ost och sallad och mycket majonnäs. gott och det höll mig mätt ända tills jag kom hem 2 på natten. Socker i majonnäsen tyvärr men helt OK om man klarar lite extra kolhydrater. Hellre varm mat än kall, mättar bättre tycker jag.

Men nu kom jag helt bort från trådens ämne, ber om ursäkt!

Beate
0

#10 Varför?

Jag beställer low-carben med extra bacon. Gott!

Beate
0

Okej, och nu efter att ha varit inne på Max hemsida och läst produktinformationen så kommer jag nog aldrig mer att äta en burgare där. Trodde inte det var så illa… :/

isalu507
0

Vad man än tycker rent moraliskt om McD i övrigt, så är deras burgare faktiskt bara nötkött. Jag brukar som snabblunch köpa två små cheeseburgare, ta bort brödet och ketchupen och köra.

Funkar hur bra som helst.

[Pennylane1]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har man en allätare som en hund eller gubbe eller så med sig kan man kasta brödet i käften på denne!  Min hund äter skit och allt möjligt ute så lite spannmå tål hon utan vidare.

Magica1970
0

#5 Färdigskivad ost från Pressbyrån (som någon tipsade om här ovan) + några minipaket Bregott, en bit brie från en vanlig affär, naturell keso m.m. Att halsa 1,5 dl vispgrädde är bättre (= nyttigare) än keson i ditt första inlägg.

DesK
0

Beträffande keso med smaksättning så är det ju alltid bättre att själv smaksätta keso, fil, yoghurt och mjölk, då får man precis den smak man själv vill ha och slipper de onödiga tillsatserna.

#15 Hundarna är ofta bra på att ta tass om "kompost" Flört Jag bakar ju en del bröd till familjen och alla kanter får hundarna, ibland käkar de upp kanterna andra gånger gräver de ned dem.

/Désirée

konichiwa
0

#pennylane1

Tyvärr finns ingen gillaknapp här.

Jag gillar! :-D

[Pennylane1]
0

tack Glad

Fiana
0

Av innehållsförteckningen att dömma verkar den även baserad på den där embarmliga mini keson dessutom.

Nä den var nog ett bottennapp som val. Som nämnts ovan är nog naturell keso en bättre idé - tycker man inte det är gott så funkar ju alla de icke-söt smaksatta varianterna också (lök, chili, paprika, feta och oliv osv).

Den i OP känns inte som något rimligt lchf-val alls tyvärr.

[Thesoulforged]
0

Äter hellre den laktosfria keson isådana fall och äter den som den är :)

Cowboy
0

Att köpa hamburgare med bröd och sedan kasta brödet tilltalar inte mig. Då beställer jag hellre hamburgare utan bröd. Det går bra på McD ovh burger king som båda har 100% nötkött i sina hamburgare. Max har svenskt kött i sina burgare men blandar i utfyllnad med kolhydrater.

DesK
0

#22 Det knasiga är att Max väl är de enda som erbjuder ett low carbmål. Ursäkta OT!

/Désirée