Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 7084 ggr
Lintu
0

akut! tips mot sötsug tack

idag har det varit födelsedagsfirande här hemma, med tårta och hela köret, som jag såklart inte kan äta när jag äter LCHF. vispade lite grädde som jag åt med några hallon istället, så har redan unnat mig lite "godis" idag. nu några timmar senare står tårtan där i kylen och skriker om att bli uppäten och jag är så sugen så jag tror jag svimmar. vill verkligen inte falla i fällan och få i mig både mjöl och socker som är förbjudet i min diet. har någon tips på vad man kan göra när man är så sötsugen men inte får äta nånting sött? får inte äta frukt heller.. jättejobbigt när man vet att det där jäkla tårtan står där i kylen..

[Looseit]
0

För det första: Hiva ut tårtan!! Fortare än kvickt! Om det är någon som misstycker så be dom ta hänsyn till dina nya vanor.

Jag tycker kokosfettet tar bort mitt sug.

Lycka till!

-elin-
0

Jag har ett par!

Turkisk yoghurt + hemmagjord müsli + ekologiskt vaniljpulver + hallon/blåbär

Ostchips

Mörk choklad

Nötter

Några läckerol

LCHF-chokladbollar (googla)

Kokostoppar

Alltid något i alla fall! :)

karinafp
0

Håller med #1. Födelsedagen är över (jag fyller också år idag Cool), ut med resten av tårtan om du inte kan få någon annan att äta upp den. Bara att slänga. Ingen tackar dig för att du äter den. Ingen tackar dig för att du lider av dess blotta närvaro. Ut!!! Flört

Manke
0

Vatten oliver parmachips kaffemed en god mörk choklad men oftast räcker ett stort glas vatten eller suga på en is bit:))

//manke

MimLan
0

Om man vill bli av med sötsug är det bättre att äta mat. Massor.

Äter man yoghurt, nötter, choklad, etc, så underhåller det ofta suget eftersom det är "mat" som i sig ger sug. Ät sånt hellre när kroppen inte är stressad av massivt sug.

[annalinnea]
0

jag har aldrig lyckats sötsug gå över genom att äta massor av mat.

Däremot mycket te, en rask promenad och idel sysselsättning.

mezza
0

Mera råd av samma slag

• ost chips
  • rött te med kokosfett
  • promenad
  • Läsa på KIF

Kämpa!!

Sugiyama
0

En rejäl bit brieost tycker jag är det bästa när suget slår till. Jag har alltid en stor ost i kylen.

cream1
0

- Kaffe, te, vatten

-Allt som får kroppen i balans är bra för att motarbeta sug. Meditation, frisk luft, enklare yogaövningar, osv.

- Annan sysselsättning där suget glöms bort.

Lintu
0

Tack för era tips! Ska köpa hem lite grejer så att det är lätt att bara fixa nåt annat när sötsuget sätter in :)

marikard
0

Tårta är ju inte mitt största begär…. men när jag drabbades av akut sötsug en gång i början så tog jag ett par apelsinklyftor och det hjälpte mig.

Diran
0

Ät en riktig brak middag a la LCHF, så att du känner dig riktigt mätt, det hjälper mig om jag blir sötsugen!