Normalviktig - vad kommer handa med min vikt???
Har googlat runt utan att fa nagot riktigt svar, sa hoppas nagon har kan hjalpa.
Jag ar en ung tjej, 175 lang och vager 65kg kilo, for ett ar sedan vagde jag 60 och runt den siffran kanner jag mig bekvam. Har lagt pa mig pa laren och fatt celluliter plus en del pa magen. Tranar ganska mycket (springer, yoga, pilates) och har kampat med dessa fem kilo det senaste aret. Jag ar normalviktig enligt de flestas standard MEN jag jobbar som modell och KAN INTE ga upp i vikt. Da far jag sluta jobba nagon manad= forlorar min inkomst och mina kunder..ja, ni fattar…
Sa inte riktigt samma situation som alla andra som "bara vill ga ner nagra kilo".
Vad tor ni? Ska jag vaga kora pa?
Jag är väl inte direkt rätt person att svara, eftersom jag bara har hållt på sedan nyår… men jag började med din vikt, och gick ned till ungefär 61 kg, för att nu vara uppe i startvikten igen… jag har iofs inte som mål att gå ner i vikt, men jag upplever att min mage har blivit "fastare" och inte lika stor, och jag känner mig inte heller lika svullen (eller hur man nu ska beskriva det)…
vad jag har förstått ska det vara ganska svårt att lägga på sig i fettvikt om man äter någorlunda strikt lchf. Jag, som har varit väldigt fäst vid vågen tidigare, har slutat väga mig, för på en dag kan vikten variera med typ 3 kg! :o
alla fungerar vi olika, men tänk på att lchf inte är någon direkt quick-fix!

Nej, inte riktigt samma situation, eftersom du kämpar för att försöka komma ner till på gränsen till undervikt.
Det finns säkert sätt att komma dit, och de inkluderar troligen att man lägger sig på svältgränsen. LCHF är inte en metod att nå dit, utan mer ett sätt att må bra, att få bästa möjliga hälsa. Det är inte otroligt att vikten som du strävar mot i själva verktet inte är riktigt bra för dig.