Mat för en dag
Hej.
Idag har jag ätit följande:
Frukost: halvt paket bacon, kokt blomkål, samt några skivor ost över detta.
Lunch:2 kokta ägg och majonäs till.
Middag:isbergssallad med paprika i, torsk i ugn med mycket smör och lite grädde.
Ser detta bra ut?
Jag har inte ätit potatis, ris, pasta eller bröd sedan jag började med denna kost. Allt som jag handlar innehåller högst 5 gram kolhydrater.
Kan man säga att jag har uteslutit det mesta i kolhydratväg på detta sätt? Ibland undrar jag ändå. Jag vill ju så gärna gå ner i vikt också.
10 kilo, minst. Inte ett enda gram har jag gått ner, fast jag började med kosten den 12 februari.
Något borde väl ha hänt? Blir lite frustrerad.
Mvh Li
Hej Li49!
Jag är ingen expert, har hållit på med LCHF sedan 8/1. Gick ner rätt bra till att börja med, men nu är det stiltje.
Jag undrar om du inte ska byta ut blomkålen mot ägg på morgonen? Vi är ju så olika, men blomkål måste jag vara försiktig med. Tyvärr, för det är så gott. Unnar mig lite, lite någon enstaka gång bara.
Sen har vi paprikan. Jag vet inte om det är några större mängder du äter, eller vilken färg det är. Men röda, gula och orange innehåller mer kolhydrater än gröna i alla fall.
Grädde kan också "spöka" för en del. Själv har jag nu tagit bort grädde och creme fraiche för att se om det har någon effekt.
Majonnäs kan också vara en luring. Om du köper färdig alltså. De innehåller tyvärr en hel del "skräp", så bäst är att göra själv kanske.
Uff, nu kom jag med många pekpinnar åt dig! Men det här är som sagt bara vad jag TROR. Du måste nog testa och prova dig fram.
Lycka till i alla fall!
Kram!
Jag vet inte om det kan vara lite lite mat.
När jag började somamren 2005 så gick jag ner ca 2 kilo direkt.
Jag åt så här
Frukost: 2 stekta ägg + 1/2 paket bacon, kaffe + (grädde blandat med vatten)
Lunch: Kött, fisk eller kyckling, en normal portion (en fläskkottlet, karrekottlet eller 2-3 färsbiffar) lite smör eller gräddsås. Jag är ingen såsmänniska så det blir inte många matskedar. + sallad gjort på Isberg, gurka, tomater, lite olja och örtkrydda. (herbamare)
Middag: som lunch
På kvällen: lite ost typ Brie.
Nuförtiden tar jag mycket mer smör och även kokosfett i kaffet och har faktiskt börjat öka i vikt. Jag slarvar med yoghurt också.