Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 6015 ggr
aea75
0

Sämre hy vid lchf???

Hej

Har nu ätit lchf i 2 veckor!! Magen känns lugnareSkrattande

Har alltid haft problem med acne som övergått till rosacea ( är 36år)  min hy har varit någorlunda nu i vinter men sen jag började med lchf har det blossat upp hur mycket som helst!!!!!!Rynkar på näsan

Någon som har varit med om samma?? Ska jag härda ut några veckor till?? KOmmer de bli bättre??

magma
0

Har haft liknande problem, främst 2007, men det gick över efter ett tag. Några veckor, kanske? Denna gång när jag gjorde en omstart till striktare lchf blev det likadant, men det har gett sig nu efter någon månad. Gissar att det kan vara en kombination av utrensning och ökat fettintag.

Primulan
0

Jag har eller har haft samma problem, blev striktare i början på januari de fyra första veckorna såg jag förfärlig ut och nu för en vecka sen är jag bättre än nånsin även om det inte är helt bra ännu.

Så hav tålamod…

Pasi
0

Kostövergången är en ganska påfrestande process för kroppen, dels är det en ren stressfaktor, men sedan ändras även hormonnivåerna - det kan bli lite gungning i systemet såhär i början.

Cindy
0

Jag fick förvärrad acne de första veckorna, men efter att kroppen ställt in sig är min hy bättre än någonsin!

Slarvar jag med för mycket kolhydrater dyker några finnar alltid upp, men de försvinner snabbt.

Jag går dessutom på tunga hormonbehandlingar som ger torr hy och utslag, men har haft stor nytta av kosten för att hålla dessa biverkningar i schack.

Vänliga hälsningar
Cindy

Jojo55
0

Jag som aldrig har haft acne eller fet hud utan tvärtom väldigt torr hy, jag tycker jag har fått finare hy. Det är liksom mer lyster nu.

[Suddagumman]
0

Nej, jag har inte märkt att jag fått sämre hy.

aea75
0

Tack snälla för svaren…..jag härdar ut några veckor till och hoppas att det vänder till det bättreSkrattande

Inkanyezi
0

Jag har under många år, flera decennier, haft finnar lite här och var, mest på ryggen, över axlarna, i nacken och på halsen, men också i ansiktet, särskilt uppe i hårfästet. Efter att jag gick över till LCHF har de försvunnit. Jag kan inte minnas när jag senast hade en Hyn har inte blivit torr, utan det verkar som om talgkörtlarna har mer fett än förr. Också en skrovlig armbåge som hade besvärat mig några år blev bra på bara några veckor när jag började äta mer fett, och det har inte kommit tillbaka.

Jag tror inte att dina problem är typiska för LCHF, men det kanske finns något som har kommit till i din diet och som du inte tål? Eller kanske det är något som saknas? Det sägs att Omega-3 ska vara bra för hyn och hårväxten.

[Looseit]
0

Jag har upptäckt att hyn blivit mycket mjukare sen jag började med lchf den 1 februari, mer färg och spänst. En oväntad "bieffekt", men välkommet! Skrattande