På spisen just nu..
Köpte högrev billigt som jag har strimlat och kokar länge. har kryddat men Kanel, curry och svartpeppar. skivade i två vitlöksklyftor, när köttet är mört ska jag reda av det med creme fraiche. det blir mustigt och kryddigt.
till det ska jag servera zuccini som jag har gjort i tagliatelleform. använde potatiskalaren och fick fina Bandpastaliknande strimlor. de ska jag koka lite snabbt i lättsaltat vatten.
Det blev en suverän måltid som uppskattades av hela familjen.
Det lät gott! Rejält tillagad, riktig mat! Tack för tipset
Låter intressant med kanel och curry! Kul att det blev uppskattat. 
Kanelen var en chansning jag tog.. Tydligen så använder man den mycket i marocansk matlagning… jag tog inte så mycket av kanelen och det fungerade faktiskt. blev en lite annan smak på grytan än vad våra smaklökar är vana vid. Jag kan verkligen rekomendera det.
Låter jättegott! Det ska jag prova, men väntar nog tills det blivit lite kyligare på våra breddgrader. Nu är det högsommar med temperaturer på runt 30.
Sashimi, egen snabb pizza och grilla en bit kött är vad vi orkar när det är hett. Och oftast äter vi också rätt sent, runt halv8, när solen börjar gå ned.
Kanel i låter som en höjdare, men jag gissar att man måste vara försiktig så det inte smakar kanelbullar 
aswedishsmorgasbord.com