Nyförälskad i LCHF :)
15 kg övervikt och har tjuvläst här på forumet en tid och tokpluggat om metoden. Började med kosten den 1 februari och känner mig så nöjd!! Magen är tyst och lugnare än den varit någonsin. Kilona rasar och, det bästa av allt, mitt ständig SUG efter mat är helt borta!! Hungerskänslorna som förut förföljde mig som en skugga har gått vilse och det är så SKÖNT! Jag kan lugnt titta på arbetskamraterna när dom käkar fikabröd och inte ha den minsta längtan att smaka. DET är något alldels oerhört för mig. JAG kan avstå, hur lätt som helst, för jag är inte sugen. Verkligen inte alls! Jag har riktat in mig på en basföda på ägg, fläskkött, smör, grädde, ost, paprika, lök, tomater, broccili, spenat, kyckligkött, fisk och kokosfett. Jag mår SÅ bra, sover gott och känner att jag VUNNIT över sockermonstret.
Är så tacksam över att jag hittat denna metod, ska botanisera lite bland lchf-böckerna på bokrean.
Hej på er!

Härligt! Jag började också första veckan i feruari och ar gått ner fyra kilo trots att jag inte är så väldigt överviktig. Det är ca. fyra kilo kvar till normalvikt (enligt bmi-skalan). Hur mycket har du gått ner?
Låter toppen! Jag känner igen det där med att inte vara sugen på sötsaker.
Omgivningen tycker att jag är duktig som avstår, men oftast är det ju inte den minsta uppoffring.
Häligt och jag håller med dej….är också nyförälskad i LCHF.
Jag började för snart två veckor sedan och har gått ner 2,4 kilo.
Jag behöver gå ner en hel del så detta känns som en bra början.
Har heller inget sug efter sötsaker längre. Det bjuds på tårta ofta på jobbet men jag avstår och har inga problem med det.
Kramen

Toppen!
Första gången, för ett antal år sedan jag slutade7minskade kraftigt på kolhydrater upplevde jag en dramatisk förändring, på någa dagar var jag inte hungrig alls längre, och jag gick ner 13 kg på 5 vekor. Tyvärr har jag lämnat den rätta vägen flera ggr, varför vet jag inte, men nu är jag här igen, och är helt överväldigad öve rhur lätt jag har att gå ner i vikt när jag skippar kollisar….det går så fort.
Jag äter dock lite mindre fett än de flesta här, tror jag, men ändå snålar jag inte, jag äter mycket fet fisk, och smör när jag önskar till maten, som en krydda.
Ni här ovan i tråden, hur gör ni med ost och mejeriprodukter?
Jag menar eftersom ni verkar få snabba resultat, själv står jag fortfarande näst intill stilla… (Jag vet att man inte ska stressa resultat, men tips är alltid bra…) =)
Vegetarian; du är inte vegetarian?
Jag började oxå i början av feb, hållt på i drygt tre veckor och det har inte hänt speciellt mycket för min del och då undrar man om det kommer att göra det och lite less blir man ju eftersom man ändå förväntar sig det.
Jag åt massor av sött innan och nu äter jag inget, äter antingen ägg i någon form på morgonen eller fil-turkisk yugurt med en skvätt grädde i.
Till lunch blir det kyckling, kött, köttfärs med grönsaker och nån sås ev.
På kvällen ung som morgonen eller någon Finn Crisp med bregott och fet ost, ev makrillsburk. Dricker mycket vatten dessutom.
Funderar på om jag äter för mycket mejerivaror kanske?
jag har ätit lchf i 2.5 år och är fortfarande förälskad… eller rättare sagt så har den första förälskelsen lagt sig och har gått in i en härlig och underbar vardag där jag känner mig trygg :) :) :)
Tack för respons!
Jag har gått ner 4 kg och det märks på kläder. Jag är aldrig riktigt hungrig och suget har försvunnit. Det känns som en dröm och är det lättaste jag provat. Ibland tänker jag att det kanske bara är såhär i början som suget försvinner, och att det kanske återkommer med full kraft? Men än så länge går det bra och jag fuskar inte det minsta. Det kan ju vara så att det är rätt tid för mig och jag känner mig jättemotiverad.
Har inhandlat "Matrevolutionen" och tycker att den är så bra! Många aha-upplevelser där.
Idag fixade jag fikat till arbetsplatsträffen, handlade och serverade kaffebrödet och var inte det minsta lockad att smaka. Drack mitt kaffe med kokosfett. Det känns som en seger över sockermontret! 

Yes!!! Grattis till segern!
#6 Oiii vilken rar häst!!!!
hrmm vad ni är duktiga alla!Jag blir ganska avundsjuk men också peppad. Eftersom ni går ner så mycket själv har jag inte gjoort det..
Men Jag äter typ en del grädde 1-2dl på en dag och kanske upp till 60gr ost..
Men så har jag inriktat mig på att helst inte bara döva utan faktiskt också DÖDA sockermonstret!
Och min plan är att när den fienden är borta så kommer jag att kunna attackera vikten på något vis….
#7 DET låter lovande att förälskelsen håller i sig. Det handlar kanske om att vi har hittat "vår grej" 
#9 Kämpa på, jag tror du golvar sockermonstret! Vi har ju olika starka monster allihop, min ligger redan golvad :-P och jag ska bevaka att han ligger kvar där!

#9 Ju mindre kolh. man får i sig desto mindre sockersug. Det kanske blir för mycket kolh. med den mängden grädde och ost?

5#
Nej, jag var vegetarian när jag allra först startade på detta forum, nu äter jag fisk. Kött äter jag inte, och det blir aldrig någonsin aktuellt för mig.
Inte så mycket mjölkprodukter nheller när jag äter LCHF.
#9 Bild på min fina gamla russhingst, nu 32 år!! Vi har hängt ihop i 26 år i år…….
Tror ni att jag ska skippa en del av alla mejeriprodukter för att få fart på min vikt minskning?
#13 Ja, det är ofta mejeriprodukter som ställer till det när det gäller att få det att lossna.
#14 När man ska öka sitt proteinintag, är det bara mer kött som gäller då eller var finns det proteiner mer att hämta? Är ganska säker på att jag äter för lite proteiner. Har tyvärr ingenhushållsvåg, ska inhandla en snarast, men jag äter sällan något kött på morgon, kväll utan endast till lunch och då är det kanske en större kycklingfile eller ca 100-125 gr köttfärs eller kanske en bit falukorv.
Jag har aldrig varit så överförtjust i rent kött utan gillar mest färs, korv…..ska jag äta rent kött så vill jag ha det väldigt mört, fettfritt och senfritt!
Då ska jag försöka att dra ner på mejeriprodukterna.
Kolla på varorna hur mycket protein det innehåller. Ägg, kyckling, fisk, kött, innehåller en hel del protein. Räkna med att du ska få i dig ca 1g/kg kroppsvikt/dag.
En del falukorvar innehåller stora mängder kolhydrater, dessutom druvsocker och annat skit. Kolla på innehållsförteckningen.

Ägg är lätt att äta tycker jag.
Bacon också,färs är ingen dålig mat.
Lax kanske.
Hoppas min häst också blir 32…..Lyckost dig…..
vegetarian; okej, har du några bra mattips som inte innehåller fisk anpassade till lchf? Jag tycker att det blir svårt när det "förbjuder" både sojabaserade substitut och alla baljväxter…