Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 12935 ggr
aussiemia
0

Pofiber på engelska?

Jag bor i Australien och var inne på min lokala hälsokostbutik och fråga om efter pofiber. Dom hade ingen aning om vad jag menade tom när jag förklarade vad det var och vad det var gjort av Skrikandes

Var skulle det tänkas heta på engelska? Beställa från internet vore ju en idé, men det är väldigt strikta regler att importera just kostprodukter till Australien. Och det vore ju synd om det fastanr i tullen.

Inte för att pofiber tillhör det absolut viktigaste i mitt liv, men det vore kul att prova.

aswedishsmorgasbord.com

yvonnel
0

Om det finns så heter det väl något med potatofibres. Kanske Gun som bor i USA kan hjälpa till, hon är ju aktiv här. Såja, nu är hon ropad på.

PS.

Om jag kommer ihåg, så kan jag ringa till producenten och fråga om det exporteras, tror att det är svenskt både som idé och produkt.

DS.

hemul
0

Jag har googlat förut. Jag hittade det bara som ren industriprodukt på engelska, d.v.s. det används i livsmedelsindustrin men jag hittade inga konsumentförpackningar. Det är väl bara här vi är så dumma att de kan sälja det direkt till oss utan att baka in det i en korv eller nåt. Men bra är det! Skrattande

Du kanske kan smöra in dig på nåt lokalt charkföretag och få köpa nåt kilo?

gun92884
0

Det finns en internetbutik (svensk, fran norrover tror jag) som exporterar. De saljer till svenska expat.  Jag skrev till dem och bad dem satta in pofiber i sortimentet. Det tog sa lang tid for dem att svara mig sa jag hann hitta Oat Fiber istallet … och nu har jag glomt deras namn. Tror att det hade na't med hemlangtan att gora … gor en search.

Det narmaste jag har hittat ar Oat Fiber vilket verkar vara samma ide men utvunnit ur havre istallet. Jag far tag pa det hos netrition.com och har aldrig sett det ute i halsokosthandeln. Allt som ska ha pofiber forsoker jag med Oat Fiber och so far, so good. Man far ju inte ha na't emot att det gar att tyda en liten havre after taste … men blandar man det med nagot som har starkare smak sa forsvinner det ju …

Det finns ocksa resistance starch, ocksa sald genom netrition (nej, jag har ingen connection dar, bara handlar for de har bra shipping priser … en summa vare sig du koper en sak eller a busload).

Asast
0

#3 Är det den här butiken du menade?

Pofiber

gun92884
0

Det stammer  Glad

yvonnel
0

Jag kikade in på den länken, där verkade finnas det mesta man kan längta ihjäl sig efter om det var länge sedan man var hemma eller bor för långt bort. Kanske dessutom lite av lanthandlare på nätet. Trevligt intryck alltså.

SunBoy
0

DRIED POTATO FIBRE

SunBoy
0
Dried Potatoes are composed of potato by-products from a food processing plants or growers markets. The potato fibre is made from whole potatoes and potato skins that have been cleaned without chemicals.