Jensens bea
Har skärpt mig och äter så kolhydratfattigt jag kan nu i ca 1-2månader….Jösses vad sockerkänslig man blivit, trots att jag vid flera tillfällen kommit upp i över 50gr.kollisar
Jag brukar köpa Lohmanders bea, passar på när det är 2 för något…äter inte så ofta, föredrar majo.
Idag stekte jag fläskkotletter och i beakylen fanns inget till x-trapris….så jag valde Jensen´s classiska
Tog en provbit av köttet när jag stekt klart och la på en klick bea….Fruktansvärt, var tvungen att spotta ut och torka av kötttbiten, tog lite tzatsiki i stället….
Satt o grämde mig över mitt köp av den stora 400gr burken….(hoppas ungarna äter upp den)
Gick nu till kylen och kollade innehållsförteckning; 14gr kolhydrater, låter ju inte så mycket, men jämfört med Lohmanders som innehåller 2,4 gr…
Fruktansvärt sött så varning för den!
nämen oj!
Har aldrig provat deras bea. Men man tror ju nästan att alla färdgia bea-såser ska vara kolhydratfattiga som t ex lohmanders, men så är tydligen inte fallet då.

Erik Lallerstedts bea är jäkligt god och innehåller <0,5g/100g. Ett ännu större plus är att fetthalten är 85,7% :)
Har aldrig köpt bea då det går rätt enkelt att göra själv när man väl gjort det ett par gånger, och det blir supergott!
Allt om mat (tror jag det var) hade ett snabbtest på färdiga beasåser ifjol nån gång. Det var ganska stor skillnad mellan sorterna och endast en var gjord på smör istället för olja.. Kanske nån har sett samma test och kan upplysa närmare om det? (Jag läste testet i en tidning i ett väntrum eller så tror jag så jag har inte tillgång till den längre).
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
#3, jo hemgjord beanaise är jättegott. Jag brukar också göra det själv. Men när den såsen är slut och jag är själv hemma under veckorna med två barn. Då står man inte kl. 17.45 och tänker -yeah, jag gör min egen bea! Samtidigt som barnen bråkar och drar en i benen. För bråkar de inte med varandra så ska de hjälpa till och vispa bean… Och den går garanterat INTE ihop om en tvååring vispar den.
Så då är det bra med en färdig burk i reserv. :)

…men lustigt hur smaklökarna blir så snabbt känsliga för sött….
Jag var bara slö…..och tog förgivet…kollade inte!!
Tänker mig situationen:
Går på Jensen`s och kostar på mig en stor köttbit där, utan potatis, med grösaker och x-tra bea och kännr mig "safe"…..Undrar vad de serverar för bea på "Böfhuset" om inte Jensen´s Böfhouse classiska bea
Naturligtvis är 14gr / 100 inte hela världen, men …den var ju inte ens god 
#2Har alltid gjort min egna bea men satan ogatan va god Eriks är och som du säger FET