fett %
Hej!
Jag har kollat mitt dagsintag, gårdagens, via minmat.net
Det visade sig att jag ätit 75% fett och 5% kolhydrat och 20% protein. Är det rent åt skogen?
Jag hittade inte finn crisp i listan? Vet ni var den finns?
Jag har ätit så här ungefär sedan i fredags och jag är trött och i går hade jag huvudvärk men inte i dag än så länge.
fördelningen är ju perfekt? Har du läst vanliga frågor och svar här i vänsterkanten? Sen är det ju intressant med mängden också.
Finncrisp ligger under hårt bröd (nr 7)
Tack! Jag har tassat runt som sagt och läst lite här och där men inte riktigt hunnit med allt eftersom jag är ny och ni är ju så många som skriver och det är ju så stort
Jag blev lite orolig över att jag kom upp i 75% fett så jag tänkte att det blev väl för mycket men är det perfekt så har jag ju fattat!
Förutom mängden det har jag inte fattat 

Det är altså fettets andel av ditt energiintag som skall vara högt, inte mängden.
Man skall äta sig mätt, så man står sig till nästa måltid.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
75,20,5 är magi:-)
Jag hoppas att det är det WilliamJ för nu vill jag bli smal och frisk och slippa blodtrycksångesten.
Allt jag äter och hur jag än gör så hamnar det ofta exakt på 75,20,5.
Jag hoppas att du lyckas såklart, men stressa inte. Naturlig mat brukar lösa sånt här förr eller senare.
Jag räknar inte i procent utan i gram eftersom mitt energibehov är inte så stor blir andelen av protein för liten om jag äter 75 % fett.
Jag äter oftast ca 20 gr kolhydrater, minst 80 gr protein och resten fett så att jag blir mätt. Men det är sällan jag räknar.
70, 30, 0 är optimalt enligt mig, men att variera proteinintaget mellan 10-40% är bättre än att äta exakt lika mycket hela tiden. När man drar ner proteinet så ökar man fettet istället och vice versa.
hej!var och hur kan man räkna ut vad man äter?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.