Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 5286 ggr
Mallanswilda
0

Det funkar med lite tålamod..

Gick upp 26 kg när jag senast var gravid. Min minsta dotter föddes 9 februari 2010. Augusti 2010 vägde jag 85kg o jag började med LCHF. Innan jul visade vågen ynka 4kg men 19 cm mindre i midjan. Idag har jag 4 kg kvar till startvikten på 71kg men ska även bli av med 5kg till som är trivselvikt. Så det funkar även om inte vågen visar många siffror.

lchfbarbie
0

grattis till dig!

det är ungefär så jag tänker mig att det ska funka. hoppas det gör det för mig också.

får jag fråga om du körde lchf eller så under graviditeten? jag funderar på att göra det, om jag nu skulle försöka få ett barn till.

Mallanswilda
0

Tack :)

Nej började när min dotter va 6 månader. Bara för att jag stod stilla i vikt. Har även blivit av med minn problem mage och migrän :))

Hejjjja LCHF…

Anterrabae
0

Härligt att höra at det funkar som du vill och har tänkt.. :D

LCHF under graviditet ger både mamma och bebis bästa starten… :) Klarar man det är det väl optimalt att äta riktig mat och näring istället för tomma kolisar..?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

lchfbarbie
0

#3 har du själv provat? Vill du isf berätta?

Anterrabae
0

#4 Ja, ända tills magen pajade av antibiotika.. Då gick det inte längre. Tarmarna var så trasiga att jag inte kunde smälta proteiner. :P Då var jag inte tillräckligt inläst på matsmältiningsenzymer för att fatta att jag hade kunnat kompensera  min egen brist. Nu vet jag bättre.

För tillfället äter jag ganska liberalt pga att jag för tillfället äter för mycket kortison för mitt eget bästa, håller på och trappa ner. Men jag orkar inte vara för strikt då. MEN eftersom jag är diabetiker, 1.a dessutom, så är LCHF av det striktare slaget nödvändigt vid en kommande graviditet…

//Ida

lchfbarbie
0

#5 jag menade om du hade levt lchf-liv under graviditet. Som jag förstår ditt svar har du inte det dock. Är nyfiken på hur det funkar då många verkar öka kolisarna då för att de inte får i sig nåt annars…

Anterrabae
0

#6 När jag blev gravid levde jag helt lchf, hade inte ätit kolhydrater på närmare ett år. Ungefär halva graviditeten höll jag lchf, men sen fick jag lägga om för att jag mådde så illa och inte kunde äta annat än kokt potatis, och ev fiskbullar.. Pga antibiotikan…

Jag tror att man kan behöva öka kolisarna, eftersom det byggs för fullt och kroppen kanske vill och behöver.. Men jag tror inte det behver gälla alla. Man bruka känna vad man saknar… Så upplevde jag det.

Sen har gravidillamåendet med hormonivåerna att göra, beroende på hur man ligger och svänger så blir man väl olika känslig.. vissa kan inte äta något…

//Ida

lchfbarbie
0

#7 Jamen då missförstod jag . Så bra! Intressant att du säger att det var antibiotikan och inte graviditeten i sig som gjorde att du inte kunde fullfölja lchf. Visst är det hormonstyrt det där med illamående och lchf verkar ju också påverka hormonerna. Jag själv mår jättedåligt som gravid så nu är jag lite nyfiken på om det här sättet att leva, lchf alltså, kan hjälpa mot det också.