LCHF 3rätters.. Hjälp!
Ska ha bjudning a´la halv åtta hos mig och har idétorka.. Äter själv enligt LCHF och vill därför bjuda på mat därefter. Vill ju såklart också vinna så det måste ju va mat som går att servera lite snyggt o som faller även icke LCHFare i smaken!! Ni förstår säkert vad jag menar, man vill ju imponera lite o kamma hem några poäng!!
Tack på förhand :)
Oj, det här känns viktigt! Det här kan ju faktiskt hjälpa till att ändra folks syn på LCHF. Många verkar ju tro att man bara äter en stor stek med MASSOR av flott till lunch, och dricker smörsörja till kvällsmat, haha. Försök satsa på något som känns lite fresh, men som ändå är fettrikt och rätt! Folk är ju så fettskrämda. Någon slags avocado och ost-sallad kanske kan passa som förrätt? Med typ kräftstjärtar och en fet dressing? Jag är inte sådär jättebra på mat, men jag vet att det finns många här inne som är det!
Fram med era bästa recept nu! 

Jag skrev ett tips i tråden " hjälp till romantisk tre-rätters". En baconlindad, vitlöksostfylld fläskytterfilé på rotsaksbädd pch gärna blomkålsmos till. Detta är så vansinnigt gott och så blir det vackert när man lägger upp "rulltårtan" på faten. Många undrar hur man fått till det………
Tackar för era svar :)
Ja håller med, vill också ändra folks syn på LCHF..! Är så äckligt många som bara skakar på huvudet när jag nämner LCHF fastän den så uppenbart ger så bra resultat!! *suck*
Rätterna får inte innehålla några som helst skaldjur då vi har allergiker med tyvärr..
Hihi, ja gillar att du säger att de är vansinnigt gott - de kan bara betyda att de är otroligt gott så de ska ja genast kolla upp! :) Låter väldiii mumsi!
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Tackar för länken :)
Jättebra förslag men inget som känns "rätt".. Är jag oförskämd nu.. :)
De lutar åt baconlindad, vitlöksostfylld fläskytterfilé på rotsaksbädd med blomkålsmos till som misty här ovan tipsade om!!
Till förrätt vet jag fortfarande inte men funderar på denna: (måste provsmaka själv först) ( http://www.hbl.fi/text/mat/2010/1/21/d42186.php ) Det är en Förrätts- pannacotta med gräslök och rom (fast nu när ja skriver funderar jag på om skaldjursallergikern kan äta rom?! Hmm, knäppt att ja inte vet de)..
Efterrätt skulle jag vilja ha något spektakulärt som ingen ätit och som de aldrig kommer vilja sluta äta! Jag tror jag har lite höga krav på mig själv.. :P Hittade ett icke LCHF recept på chokladmousse-tårta vilken var superfin o fick mig dregla som en hund.. Den effekten vill jag ha!!!! :)
Men kom väldigt gärna med många fler förslag :) 

chokladcheesecake kanske som efterätt?
finns ett underbart recept i doktor dahlqvists LCHF kokbok..
Jag skulle nog ta
Förrätt: grillade grönsparris med tryffelaoli
Huvudrätt
Någon god fisk (hälleflundra kanske) med sandefjordsmör (som är en sås- inte smör), recept finns här på på KiF med blomkålsmos smaksatt med parmesan samt en sallad
Efterrätt
Chokladtårta Varenne serverad med med såntdär dansk vaniljkräm (minns inte vad den heter) och bär.