Dålig av kokosfett?
Är en nybörjare av LCHF, har hållit på en månad och tänkte börja testa kokosfett i te och kaffe för att se om det kanske kan sätta fart på förbränningen lite.
Jag har dock läst i flera trådar att man kan bli dålig av kokosfett eller ja, att man inte tål det. Hur märker man det och vad är det som får en att må konstigt?
Blir lite småskraj när jag läser 
En del behöver vänja sig vid kokosfett och man märker det genom att man mår illa när man tagit det, en del kan kallsvettas också.
Är du orolig men ändå vill testa så börja med max en tesked om dagen och höj sen långsamt. Ta också kokosfettet på morgonen/förmiddagen, absolut inte på kvällen då verkar de flesta få problem av det.
Än har jag inte läst om nån som absolut inte tål det alls, vissa behöver bara som sagt vara lite försiktiga i början.
Det verkar också som att många tål det ekologiska kokosfettet bättre än det i silverpaket.
Jag fick ta så lite som en halv tsk i början och sedan öka till 2/3 osv med någon dags mellanrum. Nu kan jag i princip äta hur mycket som helst utan att känna av det.
Ok, tack så mycket för svaret, har mått ganska dåligt till och från nu i början med Lchf och man vill ju inte må sämre precis. Ska smyga i gång användandet så jag inte åker på något i onödan 
Har för mig att kokosfett tar död på candidasvamp och på så vis också indirekt kan orsaka illamående.
Jag mådde illa en gång ordentligt i början när jag överdrev med kokosfettet, men det var enda gången. Nu tål jag det fint och tycker det är jättegott!
Det smörjer tarmarna fint också
och är fettförbrännande så man blir lite varm av det, men vet man om orsaken så är det positivt eller hur..

Jag har aldrig mått illa av kokosfett utan mått toppen från första stund. Dricker alla möjliga tider på dygnet. Så alla mår inte illa - kan ju vara bra för dig att veta. Tvärtom har min mage mått bra av kokosoljan. Och tarmarna blir det mer fart i 
Jag köpte kokosfett igår och tog en rågas tesked i mitt te igår kväll. Sedan en rågad tesked i morse och i förmiddagsteet. Har faktiskt mått lite småskummt idag och varit väldigt hungrig (kan bero på att jag börjat träna mån+ons BP) och lite illamående och faktiskt lite mer sugen. Trodde det skulle bli tvärtom, mer mätt och mindre sugen? Men jag kanske måste vänja in mig och trappa ner lite?
Steg för steg mot tillfrisknande från sockerberoende och överätande.