Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 4727 ggr
Lusselella
0

Känsla efter kolhydratintag

Hej! Jag undrar hur ni andra känner er när ni äter kolhydrater? Jag är så avundsjuk på alla runt omkring mig som kan äta bröd eller pasta och känna sig nöjd och mätt på det. När jag äter en smörgås vaknar en djävul i min kropp och jag vill bara äta mer och mer och mer… Det finns liksom inget stopp, jag kan vara proppmätt och ändå vara sugen på mer. Och om jag lyckas äta en normal portion pasta till exempel så blir jag i så fall fruktansvärt godissugen. Så här har det varit hela mitt liv. Jag frossade i kakor och godis som barn och när andra åt två pannkakor åt jag tio. Det måste bara finnas något genetiskt som gör att vissa är mer känsliga för kolhydrater än andra! Vilken typ av kolhydrater kvittar för mig, det blir samma sug oavsett. Jag har försökt äta lågkolhydratskost ibland, men mina vänner gillar inte det eftersom jag är normalviktig och de tror jag försöker banta. De förstår inte hur det känns att ständigt behöva kämpa mot kolhydratdjävulen…

sjukgymnastmaria
0

Det hade lika gärna varit jag som skrev det där! Jag är också normalviktig men tror att jag kommer gå upp om jag fortsätter med kolhydrater så jag har nyligen börjat med lchf och tror faktiskt att det kommer funka för mig :) har nu lättare att hålla mig till frukost, lunch och middag även om det gärna nu i början blir lite för mycket för att det är så gott tror jag!

maxiq
0

Dubbla inlägg så jag låser detta. Fortsätt att skriva i den andra tråden.

Inlägget är låst för nya kommentarer