Halsbränna?
Är det fler än jag och min svägerska som fått halsbränna?
Mvh Li
JAG…. jag får det på natten när jag dricker te med kokosfett eller rödvin sent på kvällen…
Numer pensionär i Nynäshamn
Det får jag oxå om jag äter sent och då har lagt till extra fett….. Är försiktig med att inte äta för sent

Jag får det också. Det hör nog till.

Det låter inte bra att ni fått halsbränna. Jag har hört att folk brukar bli av med halsbränna när de äter mer grönsaker. Men det kanske inte funkar för vissa av er.
Det är intressant med halsbränna, det är ju väldigt vanligt nuförtiden. Hoppas någon annan har någon teori.
Medicinerna mot halsbränna hoppas jag att ni slipper ta iaf, de stör nog matsmältningen ordentligt.
Jag kan få halsbränna efter att ha ätit yoghurt.

jag har också fått halsbränna nu inget vidare alls faktiskt.
Det gör att man inte alls är sugen på att äta eftersom det drar igång brännan igen. Så får det bli samarin .Jag har inte haft det tidigare och jag har ju hållt på sedan oktober..konstigt

jag har det ibland på nätterna, men det är en sveda utan reflux guskelov.Får det av för många måltider med rött kött i rad. Så numera blir det mer kyckling och fisk.
Akuta strulet med svedan fixas med en veckas samarindrickande varje kväll. Sen kan jag låta bli ssmarin i en månad eller nåt..
Jag har haft magkatarr i 28 år och det är INTE magkatarr detta, så Losec odyl är onödigt.- det verkar mer handla om syra-bas-balansen?

Jag får också lite halsbränna ibland. Först en len känsla av vispgrädde eller crème fraîche i halsen, sen lite halsbränna. Brukar inte ha halsbränna i vanliga fall, inte ens när jag var gravid (för många år sen).