Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 3716 ggr
goffa
0

Vad bra detta är!

Vill bara säga detta:

Har ätit i lchf-anda ca en-två månader, med vissa avsteg (bortamiddagar och enstaka hemmabjudningar) men oftast hållt mig till lchf-vänligt gotter.

Så skönt att känna att jag kan gå på affären, förbi chips o godis, utan att lägga ner dito i korgen. Vad som är än bättre är eg att jag visst kan lägga det i korgen (till maken) och sedan inte hemfalla till att goffa loss på det fast det finns hemma!!

Det är för mig h e l t fantastiskt, sockertroll som jag är/var.

Har nu ett skönt lugn i magen, inte alls så bubblig och med ständiga toaproblem, trots att jag är gravid och pga det nu har nedsatt peristaltik (mag/tarm-funktion).

Humöret håller sig stabilare nu också (minus vissa graviditetsrelaterade svarta hål) när jag inte har ständiga blodsockersvängningar, något som är skönt för hela familjen :-)

Har tidigare legat lågt på kh vad gäller kosthållning men då kombinerat detta med lågt fettintag och då har, antar jag, kaloriunderskottet (?) och suget blivit för stort vilket resulterat i riktiga mat-orgier på mackor, chokladröra, glass, mûsli och vad än som fanns att få tag på hemma. Detta är No more, eller iaf mkt mindre frekvent!

Därtill är det skönt att inte ständigt ha dåligt samvete om man ätit en gnutta fett - nu är ju det bara positivt och en skön känsla kopplat till det.

Tänk att jag dissat denna diet så hårt tidigare, och nu känner mig "frälst" (ok, jag köper inte riktigt all halleluja-detta-botar-allt som jag ser på sina håll men visst, en hel del funkar faktiskt!)

/Glad goffa

magma
0

Kul att du trivs med kosten, speciellt eftersom du var negativ innan… Flört Lycka till med bebismagen!

Lynxx
0

"Förmågan att tänka annorlunda idag än igår - skiljer den vise från den envise"

goffa
0

Tack! Å ang bebismagen… känner jag min ginte mindre svullen denna graviditet månntro? Eller minns jag bara fel, alt inte kommit tillräckligt långt i grav (halvtid nu).. Jaja, skit samma, känns bra iaf :-)