Illamående av för lite kh?
Hej hej! Började om igen i måndags på lchf, har denna gång inte räknat ut vad jag ska äta etc utan mer bara ätit det jag vill/kan och det har faktiskt gått super. Har klarat mig utan sötsaker sen i söndags kväll och är mycket stolt över mig själv, har aldrig klarat så länge HELT utan..
Men nu till frågan. Idag kom en plötslig pust av illamående över mig, är detta en av biverkningarna tro somförhoppningsvis ska gå över?
Såhär har jag ätit de tre dagarna (under ca 10 gram kh per dag, för lite att börja med?) Har inte ens tänkt på vad jag stoppat i mig utan mer bara inget socker och inget potatis/ris/pasta etc.
Dag 1 :
Frukost: 7 köttbullar
Lunch: Kycklingkebab sallad
Middag: Köttfärs 17% med LCHF-butikens Tacokrydda och lite grädde. Inget till.. Gorde dock misstaget att ta för mycket krydda så det blev jättestarkt :P Men det gör inget.
Kvällsfika: Te med 1 msk grädde.
Dag 2:
Frukost: 1 Kopp te med 1 msk grädde, 1 kokt ägg
Lunch: Tacoköttfärs (samma som middag dagen innan)
Mellanmål: 1 Kokt ägg
Middag: Färdiggrillad kyckling med mangorajasås
Kvällsfika: 1 kopp te med grädde i
Dag 3 (idag):
Frukost: 1 kokt ägg
Lunch: Grillad kyckling med mangoraja sås
Mellanmål: 1 kokt ägg + en kopp kaffe au lait
Middag: 1 paket bacon och två stekta ägg
Kvällsfika: Inte ätit än men funderar starkt på en makrillburk..
DESSUTOM går jag runt och är småhungrig hela tiden, men misstänker att det kan vara lite sockerabstinens? Har dock inte gett efter än. För jag äter väl ändå ganska mycket?
ja, jag upplevde inget illamående själv men har sett andra här skriva om det.
Jag vet inte om jag tycker du äter så mycket :-), men det beror ju på vad man jämför med.
Det är också svårt att säga när man inte vet näringsinnehållet mer än för äggen men det ser magert ut rent allmänt. Du behöver lite smör/majonnäs.
Numer pensionär i Nynäshamn
Att äta för lite under lång tid ger också illamående och ibland kan hunger som fått vänta för länge bli illamående så det är inte bara sockerabstinens som kan ge såna problem.

Jag tycker det ser lite ut om du nu inte är en väldigt liten tjej
Ät när du känner hunger så inte kroppen låser sig i "spara-läge".
Hoppas du tog makrillburken 
Tack för era svar! Ska ta och lägga till lite fett och så..
Jag är 165cm lång och vägde 63,3 kilo i söndags och nu 61,8. Misstänker att det är mycket vatten. Vill gärna komma ner till 55-56 kilo men framförallt må bra. Har mycket "hälsoproblem"..

Jag har ung samma storl som du men äter mycket mer! Ffa kanske jag skiljer mig från hard core-lchf:are iom att jag faktiskt äter mellanmål + ibland kvällsfika (håller mig till kokta ägg och några ostskivor men ändå).
Framför allt ser din frukost väldigt tunn ut, men det beror ju förstås på hur mkt du är van att äta till frukost… måste gå fort för dig att äta frukost helt klart :-)
Generellt gäller det nog många som börjar med detta (inkl mig själv) att man är restriktiv med fettet initialt, fast det botas ju lätt med lite ostskivor med smör (gottgott!).
Lycka till i forts!