Sukrin - Stevia ??
Hur används dessa för att bli så sockerlika som möjligt?
Tycker Sukrin är beskt och äckligt och stevia är konstigt sött så där så det kommer långt efter man ätit. Finns det knep för att få till det??????

Mitt satt ar att ta en knivsudd av Stevia pulver i Erythritol (Sukrin). Nagra sager att de tycker Sukrin sotar mer an socker och drar ner till 3/4 del eller aven bara 1/2 av vad de skulle ha anvant i socker.
Jag tycker sjalv att den Erythritol (kanske har med fabrikanten att gora) som ar tillganglig har inte ar lika sot som socker och, har anvisas det att LAGGA till en 1/4 mer for att fa sockersotman man ersatter.
Som sagt, det har nog med fabrikanten att gora for jag har inte en sweet tooth och tycker anda inte att det jag har gjort har blivit for sott nar jag foljt dessa rad … det enda jag drar ner sotman pa ar lingonsylt … och det skulle jag gjort nar jag anvande socker ocksa, eftersom jag gillar det sot/sura.
Jag gör som gun92884 och blandar Sukrin och Stevia. Ingenderas bismak blir då alltför störande.
jag gör lite som 1 också, fast jag tar mindre än hälften av sukrinet och ett par "puffar" vit stevia. Ingen känner något då.
Tack för tips, nu ska jag baka !