Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 4896 ggr
[mia-38]
0

Till käk idag

Idag har jag ätit två ostskivor, två ägg och två muggar svart kaffe till frukost.

Till middag:
En fläskkotlett, stekt, wookgrönsaker och bea-sås.
citrondricka.

Till kvällen: 100 g djuprysta hallon och 1 dl vispad grädde.

+ ett antal koppar svart kaffe under dagen.

Räknade ut att jag hamnar på 15-16 kolhydrater under dagen.

De senaste dagarna har jag bara fått i mej sådär en 5 kollisar och inte mått så bra. Så jag ökar det några dagar nu så får vi se.

Wildrat
0

Du ser ut att äta lite lite mat också, det får en också att må dåligt. Se till att komma upp i mer än 1500kcal om dagen iaf…

Som nybörjare (som jag gissar att du är?) finns det ingen anledning att äta mindre än 20g kolhydrater om dagen heller, väldigt många mår dåligt av det. När all omställning är gjord (kan ta några månader) brukar det gå bättre att dra ner på kolisarna utan att må dåligt.

[mia-38]
0

Du menar 15 kolhydrater?

[Pennylane1]
0

Nej, 1500 kalorier menar hon

Wildrat
0

#2 20g kolhydrater, 1500kcal (kilokalorier). Enda gången det är värt att räkna kalorier är om man vill se att man äter tillräckligt. Mår man dåligt så är det ett bra mått för att se om man får i sig tillräckligt med energi.

Som maximi-mått är det inte särskilt bra men som minimi-mått är det ett hyfsat verktyg.

[mia-38]
0

Ok..då hänger jag med…hihihi…Inte lätt detta.

Idag så testar jag att köra på 20 kolhydrater och ser om jag mår bättre.
Skrattande

Aniara4
0

Oj, det såg inte ut att vara mycket mat! Vad hände med lunchen? Blev det middag till lunch och efterrätt till middag? Jag skulle misstänka att du mår dåligt för att du äter för lite snarare än att det skulle vara för lite kolhydrater. Du behöver nog inte anstränga dig för att öka kolhydraterna, äter du mer mat kommer de nog att öka automatiskt. Det är ju inte så att du äter en massa "fakirmat" bara!

Mina förslag:

Bre lite smör på ostskivorna till frukost, och/eller mosa äggen med smör. Eller gör äggröra på äggen med smör i!

Ät två måltider av ungefär samma typ som middagen, en till lunch och en till middag.

Spara hallon och grädde till helgen när du vill lyxa till det lite. Det är få som kan äta sånt regelbundet och ändå få de resultat de vill.

[mia-38]
0

Aniara4.

Då käkar jag lunch och middag med samma innehåll i.

Jag är inte van vid att äta så här alls.
Känns som om jag ätit mycket mindre innan men helt fel mat. Så nu får man tänka om…*L*

Sparar hallonen till helgen…*L*

MatsL
0

Kolhydrater mäts i gram, liksom proteiner och fett.

Ett meddelande från dagens Messerschmitt Skrattande