2 st 40plussare
Wow…vad annat kan man säga? Vi är ett sambopar på 40+ som aldrig brytt oss i träning eller speciellt mkt vad gäller kost osv.
Efter sommaren 2010 o lång utlandssemester kände vi oss tunga och otympliga.
Sambon fick tips om GI, jag värgade sitta o räkna på kostintag o förspråkade LCHF istället. Jag hade en gång tidigare i livet testat detta, men magen höll inte (troligen för lite fett i det upplägget)
Sagt o gjort…vi tog tag i detta slutet av augsusti 2010, som en test. Vad hände? Kilona och kroppsfettet rasade på båda….jag (kvinna) gick ner varje vecka även om det vissa veckor bara var 1 hg ner.
Hälsovinster? Jag? (ME/CFS) mjölksyra e träning nästan noll= kan träna på ett sätt jag inte klarat på 10 år (haft diagnos i mer än 20 år) Blodtryck ner (haft högt) Hepes, alla ställen på kroppen - borta. Ledvärk? NOLL, det har ändå varit en elak vinter med snö o kyla. Vikt MINUS 10 kilo, men nu står det stilla.
Har svår gallproblematik och är opererad. men det funkar ändå.
IBS? Ingen aning? Tarmar som inte vill vara med…men LCHF gillar de o har löst en hel del problem.
Sambo…extremt friskt exemplar…dock psoriasis i håbotten konstant och högt kolesterol….psorisasis nu efter 20 år borta och minus 13 kilo! Kolesterolhalt efter 3 mån på LCHF minskad.
Vad ska man säga? Inte en makoron mer eller en matskked ris,,,
dessutom..fick pappa 81 år nydiagnosicerad reumatiker skipppa skitmaten o losade 6 kil på 8 ´dagar inkl minde värk etc etc
Vem fan vill äta en Big Mac & Company efter detta? Vu hat ju för he-e uppfunnit hjulet!
Grattis till er båda (3) pappa också
, jag skulle önska att Livsmedelsverket lades ned och pengarna kunde sparas till skolmat, maten på äldreboende etc…. vi har blivit lurade i 40-50 år, fler och fler håller på att inse detta…visst är det som trolleri och det bästa av allt, man slipper gå hungrig
Tack Gullvi! Allt känns som en vinst!
Man blir så glad när man läser detta
. Kan ni inte skicka detta vidare till Livsfarligaverket oxå…..

Grattis! Vi är några stycken med ME/CFS (eller misstänkt sådan) här som märkt samma sak, att det blir bättre med LCHF. Jag tror det är den antiinflammatoriska effekten. Mina mjölksyreproblem blev sju resor värre under omställningen, men verkligen påtagligt bättre efteråt. Träna är dock fortfarande låååååååååååångt borta.