Är LCHF- kost någonting för mig?
Hejsan!
Jag är en tjej på 26 år som under ca ett års tid har lagt på mig nästan 10 kg mer än jag brukar väga. Jag är 174 cm lång och väger 73kg. Jag är ganska slank i kroppen i vanliga fall men nu har det börjat dallra lite för mycket. Jag motionerar väldigt sällan och har heller inte direkt tid för det då jag pendar till skolan och är borta ca 13h per dag.
Jag undrar är detta en kost som skulle passa mig? Om kosten skulle bita på mina extrakilon?
Det känns absolut som att maten man äter passar mig. Älskar kött och fet mat:)
Hur börjar jag? tips på bra frukostar, är dom jag känner mig lite osäker på!
Hoppas jag kan få lite tips och råd!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Hej och välkommen!
Ägg är bra frukost. Kokta, stekta, omelett, äggröra… Bacon eller stekfläsk till, om du gillar det.
Eller vanlig mat. Resterna från middagen, kanske? Men det kan kännas lite psykologiskt motigt i början! 
Ett tag åt jag en hel del "röror" till frukost. Tonfiskröra, skagenröra och liknande. Med äkta (gärna hemmagjord!) majonnäs blir det mättande långt förbi vanlig lunchtid. Avokado är gott till.
Eftersom du är så ung, har du goda chanser att bli av med överflödskilona genom att minska kolhydraterna, även om du inte motionerar i någon större utsträckning. I övrigt är LCHF bra för de allra flesta, eftersom tyngdpunkten ligger på att äta riktig mat med naturlig fetthalt, istället för industrins avfettade, näringsbefriade, sockerfyllda kemikaliemat.