Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 7874 ggr
kitabu
0

Lågt blodsocker ger aggression?

http://arbetarbladet.se/nyheter/tierp/1.2746871-lagt-blodsocker-friar-machete-man

Intressanta synpunkter? Hur lågt? Vad är egentligen lågt blodsocker?

Helena Hesselmark

diabetiker typ 0

kitabu
0

http://allraunderdanigast2.blogspot.com/

Det finns redan en del synpunkter.

Helena Hesselmark

diabetiker typ 0

Lynxx
0

Mm…svägerskan e ett utmärkt xpl på det. Bror min märker direkt när det är dags att leta upp ngt att käka - för när hon får lågt bs - så e ättika rena sockerlagen i jämförelse. :-/

/L

kitabu
0

#2 Eller så skulle hon kanske sänka sin insulindosering?

Min frågeställning borde kanske förklaras. Skall det vara ett giltigt skäl att bli aggressiv och ge sig på folk för att man har svårigheter att kontrollera sitt blodsocker?

Helena Hesselmark

diabetiker typ 0

Effie
0

Nu är ju inte jag diabetiker - men brukar inte de må dåligt av lågt blodsocker? Inte bli ilskna och jaga folk.

Aggressivitet - eller snarar irritabilitet - är det jag minns av kolhydratstiden de gånger jag inte ätit på fyra timmar. Då handlar det väl snarast om fallande blodsocker. Men jag har inget minne av att jag anfallit folk.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Anterrabae
0

Sviktande omdömme får man helt klart när sockret är på väg ner, och går det tillräckligt fort så blir man arg och aggressiv oxå.. Iaf jag.

Självklart bör man kunna kontrollera sitt blodsocker och sina insulindoser så att sådant inte händer… I den bästa av världar.

Som typ1-diabetiker så kan jag inte bli av med insulinet… Alltså kommer jag alltid, LCHF eller inte, hamna i lägen av lågt blodsocker. Som tur är inte alls lika ofta som innan och inte med samma argsinta resultat eftersom förändringarna kanske inte behöver vara lika frekvänta och lika massiva. Man blir ju även arg av höga blodsocker…

Ett jämnare blodsocker borde förhindra måna aggresiva utbrott, men inte alla.. iaf inte om man har insulin utifrån..

Ansvar har man ALLTID

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade