Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 1404 ggr
shintaida
0

Kvinnans "förbannelse"

Är det någon som vet HUR många vattenkilo man kan gå upp när man har "förbannelsen" en gång i månaden?

Har fått det och gått upp 0,8kg i vatten…var så glad när jag stod på jämnt 80kg. Så nu händer inget på vågen.

Känner mig faktiskt lite ledsen…Gråter 

Lata jag har börjat motionera som en tokstolla. Stavgång en timma om dagen, på löpbandet 20-30 minuter och minst 20 situps i sängen på kvällen. Det senare för att få en fastare mage. Har nog blivit endorfinberoende…Generad 

Men vattnet försvinner väl - FÅR JAG HOPPAS - när blödningen är över. För jag äter fortfarande som jag gjorde innan.

Eller vad tror ni alla andra???

// Shintaida

lillajag
0

Jag ökar mellan två och fyra vattenkilo veckan innan och de brukar försvinna efteråt.

folke
0

Ta det lugnt med motionen,,,,   det är defintivt inge bra att köra som en "tokstolla" ,   bättre att köra kvalitet…

promenader är bra varje dag !   Hårdare träning inte bra varje dag,,,,   Kroppen bygger ju muskler när man vilar, så man måste så att säga "vila sig i form",   många gör fel och tränar varje dag, då bryter man ner muskler istället för att bygga.

Kör smart inte för hårt !! Förvånad

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

shintaida
0

Folke!

Min stavgång på en timma varje dag och situpsen på kvällen för att lilla..hhhmmm…stoora sladdriga "maggen" ska bli fin-(are) är väl inga problem?

Stavgången hjälper mig bort lite från värken också…tänker på annat då…

Förstår Du hur jag menar, eller är jag vimsig igen?

// Shintaida

folke
0

Det är nog inga problem….

Daglig vardagsmotion  har nog inte dödat någon…  Hörde av Fredrik Paulun att om man kunde få alla svenskar att öka sin dagliga motion att bränna motsvarande 400 kcal mer per dag, så skulle välbefinnandet bli mycket bättre i Sverige, för så mycket mer rörde vi oss för hundra år sedan…..

(Vi vet ju att man går inte ner i vikt av det) men man mår bättre av att röra på sig..

När du skrev som "en tokstolla" tänkte jag att nu har hon börjat pumpa ut sig fullständigt och anmäla sig till powerjoga och step up träning och köra ett maraton träningsprogram…. och då blev jag lite orolig Oskyldig

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

susanne.s
0

Shintaida! Det är kanske inte vatten utan m u s k l e r!

shintaida
0

FOLKE!

DET är jag för lat för att börja med!! Blir trött av det och pustar bara jag ser det på TV!!

Men förbränner man inte dock lite fett i alla fall när kroppen jobbar? 

SUSANNE!!

Ohhhh, halleda…DET har jag inte tänkt på!! Skulle JAG få muskler…*fniss* Det vore kul, för vad jag har hört är ju muskler TYNGRE än fett men dock MINDRE, eller hur? Fel?

**Men min våg visar på MER fett…räknar den in musklerna där tro?? Vet Du något om det? Eller någon som vet?
**

Men då är det vilande muskler jag har på magen och det sladdriga på låren…. Cool 

Har aldrig känt mig muskulös utan bara muskellös… hehehe

Kram // Shintaida