dagsbehov med kalorier???
Hej inne på treje veckan funkar kanon
3kg minus midja minus 5cm
men har i dag åkt på en kollosal huvudvärk
matta ben gul urin=((
håller mig strikt från kollisar
dratt ner mjölken från 1-2liter per dag till sin höjd enkaffe med enslatt
sover hela nätter vaknar mätt är utsövd
så allt känns kanon förutan oron att äta för mkt eller lite
fett och protiener
3700kalorier är mitt dagsbehov
men hur skall man ha en aning vad man får i sig utan att räkna ihjäl sig.Och hur lite vågar man sänka sitt dagsbehov för att fortsätta dala i vikt??Eller ska det till och med höjas
tacksam för svar 
//manke

Om urinen är gul dricker du alldeles för lite. Samma sak med huvudvärken. Fyll på med vatten!!! Det kan också vara vätskebristen som gör att du är matt i benen. Man får ofta i sig mycket mindre vätska från maten när man slutar med kolhydrater, så att behöva dricka mer varje dag är nästan alltid nödvändigt.
Räkna själv behöver du heller inte göra. Om du i nån veckas tid skriver upp det du äter och för in det i t ex www.minmat.net så ser du hur du ligger till 
Det du beskriver är omställningsbesvär. De går över. Vätska är viktigt som blodtopp skriver. Du kan även testa att äta lite mer salt i några dagar - det kan lindra besvären.
Ät när du är hungrig, sluta när du är lagom mätt och vänta sen tills du är hungrig igen innan du äter nästa gång. Repetera. Där har du ditt dagsbehov 
Tackar hade mina aningar om vatten mkt bättre idag
det svåra är att äta lagom då det är så himla gott allt man lagar själv

Det kan ta ett tag innan man får nya ögonmått, maten är både näringsoch energität.. antingen lägger man upp vad man tror blir lagom och äter det, om man senare skulle märka att det var för lite kan man alltid koka ett ägg eller ta något kallskuret.
Blev det för mycket och man var proppmätt när det var dags att äta igen så får man minska på portionen nästa gång.. man kan inte leva med att väga och mäta hela livet.
Är man lite osäker kan man komponera några måltider i minmat och se hur mycket det blir.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Skönt att det löste sig så lätt =) Ibland ÄR lösningen enklare än man tror ;o)