Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5936 ggr
[stuxen]
0

Kost rådgivare?

Kost rådgivare?

Hej jag skall börja med att vara lite tråkig.

Jag har precis fått jobb, har flyttat många många mil och trivs inte med jobbet.

Eller allt är helt ok det går bra och så men jag vill egentligen inte jobba med detta utan göra något annat. Mina arbetskamrater är trevliga, men en är helt ja vad säger man, han är (Kolhydrat). Han tror han vet allt, han tycker jag skall kunna allt första dagen, han gnaller och gnäller och bombarderar en med hur det skall göras och hur fort allt skall gå. Jag kommer inte klara av denna kolhydrat utan måste komma bort ifrån denna.

Så jag skulle vilja bli något på riktigt. Typ hälsorådgivare eller något sådant. med inriktning på LCHF, fettma och Bodybuilding. tex Dvs hjälpa folk att nå sina mål. Men hur kommer man dit? Och vad skall jag utbilda mig till. Går det att göra på distans så hade jag blivit glad.

nyborjare08
0

MF Hälsoutbildningar utbildar LCHF-kostrådgivare. MF-gruppen har även andra utbildningar inom hälsa och fitness.

Gullvi
0

Denna kolhydratperson kanske har mindervärdeskomplex för att han märker att du är duktig och känner sig hotad? Så synd att vi människor hela tiden ska "bry" sig negativt men det är väl denna jantelag som jag hoppats skulle varit avskaffad i detta land för länge sedan. Tänk på att han fräter sönder från två håll - äter kolhydrater och är avundsjukFlört, så visst är det väl synd om honom också.

jag har läst dina svar stuxen och märkt att du är jätteduktig när det gäller lchf - så du skulle passa utmärkt som LCHF-kostrådgivare. Önskar dig verkligen lycka till!

gluffgluff
0

Jag har lite liknande funderingar som du, och har skickat dig ett meddelande. Lycka till med alla planer.

[stuxen]
0

#1 Tack

#2 Du kanske har rätt. Fast denna person verkar inte sitta löst direkt.
Varit på samma arbetsplats i 7 år eller så.
tror helt enkelt bara han är sån att han inte tänker på att nya nåste inskolas och att det inte kommer bli bättre för att denna slänger en massa skit på en.

Det som är komiskt är att han berättar för mig att såhär skall man göra och du måste hjälpa mig om det blir såhär.
För att sedan inte själv göra på det sättet och för att sedan säga du behöver inte med denna. och inte på denna när jag försöker hjälpa honnem med det han skälldu ut mig för att jag inte gjort.
Hur fan skall han ha det.

Men men just nu behöver jag pengar till min familj och min lilla bebis.
Så jag tänker hela dagen ara jävla idiot, vilken gris.
Men försöker hålla minen. Vill verkligen stabilisera mitt liv nu, och få jobba kvar på detta ställe.

Men det är inte min dröm men jag tror att jag vet vad jag vill göra nu.

Ps: Vad kul att du tycker att jag skulle passa bra som det.
Jag gör så gott jag kan och vill lära mig mera.
Läser och läser och tänker och tänker.
Stackars min sambo som fått lyssna på alla mina timmars långa samtal om vad jag tror och tycker om kost. :D

Men jag vill lära mig mera.

Ditt inlägg värmer, och ger mig mera motivation till att hitta vägen dit.

Gullvi
0

stuxen - du vet väl att: "varav hjärtat är fullt -därom talar munnen" du kan detta med lchf-kost och brinner för det så jag tror din sambo som älskar dig står ut med dina samtal om kost… mm. Roligt att jag kunde peppa och lätta dina tankar lite.