Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 6221 ggr
xxmammaxx
0

Zero eller Light vilken är snällast?

Hej nu vet jag inte ricktigt om denna tråden hamnade rätt, men jag undrar vad är det för skillnad igentligen? jag tycker att Zeron är MYCKET godare än va lighten är. men vad är skillnaden på dom?

om jag ska välja mellan Light och Zero villken är då den som är den mäst hällso sammaste? inget är ju bra men jag e bara nyfiken på vilken är den bästa för kroppen lixom om man måste välja en!?

evion
0

båda innehåller aspartam och acesulfam K, och är nog lika onyttiga ;) Smaken har nog med e-ämnen att göra…

evion
0

Coca-Cola zero®

Per 100 ml

Energi(kcal)

0,3

Energi(KJ)

1,4

Protein(g)

0-0,1

Kolhydrater(g)

0

Varav Socker(g)

0

Fett(g)

0

Varav mättade fett

0

Kostfiber

0

Natrium(g)

0,01

Kolsyrat vatten, färgämne (E150d), surhetsreglerande medel (E338, E331), sötningsmedel (aspartam, acesulfam K), aromer (inkl. koffein). Innehåller en fenylalaninkälla.

Coca-Cola light®

Per 100 ml

Energi(kcal)

0,4

Energi(KJ)

1,5

Protein(g)

0

Fett(g)

0

Kolhydrater(g)

0

Socker(%)

0

Natrium(g)

0,02Kolsyrat vatten, färgämne (E150d), surhetsreglerande medel (E338, E339),

aromer (inkl. koffein), sötningsmedel (aspartam, acesulfam K).

Innehåller en fenylalaninkälla

maxiq
0

Samma skit = skit samma!

Tungan ute

[ErikSvensson]
0

förr hade de aspartam i den ena och sukralos i den andra, sen kom de fram till att sukralos var dåligt och gjorde två förpackningar med aspartam istället. Ganska konstigt tycker jag, då kunde de likagärna tagit bort en av dem.

evion
0

men det smakar olika. Cola zero är klart godast!

[ErikSvensson]
0

Yes, zero är bäst trots att de inte skiljer sig ingrediensmässigt.. Skrattande

xxmammaxx
0

Tack för svaren :)

Pussgurkan
0

Kan det vara etiketten som gör skillnaden i samken Flört

evion
0

nja det är olika aromämnen :)

Cessy
0

Åh jag har nog druckit cola-light så länge det funnits. Inga stora mängder men om det skulle vara läsk så blev det en cola-light. Sedan fick jag för mig o testa Cola Zero förra sommaren o visst är det skillnad o dessutom tillhör jag dem som även tycker att cola zero faktiskt är godare en cola lighten är. Så fullt möjligt att för en icke colare älskare att det är skitsamma, men det är inte det för den som gillar dessa drycker. Måhända ska man eg. helst avstå men även iframtiden om vi är ute o ska ha något o dricka så kommer det helt klart bli en cola zero jag tar - ja om det nu finns där man är förståssSkrattande