Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 4298 ggr
atir
0

Diabetes typ1

Jag har börjat med LC-kost och har nu gått ner 4kg på en vecka men jag saknar en (skiva riktigt bröd)Förut tog jag 40 enheter Lantus och har sänkt dosen till 14 enheter och av snabbinsulinet Humalog behöver jag inte ta något alls längre.Har någon annan typ 1 blivit av med insulinet helt? Jag är ju överviktig och har säkert 20 kg för att få rätt BMI

chilisalsa
0

Ett fåtal kan klara sig utan insulin men det krävs ju att man har kvar tillräcklig egenproduktion. I allmänhet så är det yngre personer som kan klara sig utan, iaf en tid. Men man får ändå vara beredd på att så småningom med tiden ändå behövs insulin.

Medarbeterare på Kost

Anterrabae
0

Jag har insulinpump och typ 1, och jag kunde i stort sätt helt ta bort måltidsdoserna och sänkte min basaldos med mellan 50-75%..

Har ingen egen produktion, men basaldosen verkade räcka för min del.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Mala09
0

Kolla bloggen alternativdiabetes.blogspot.se (tror jag-googla) du hittar länkar där och annat. intressant Om du har normal vikt (går ner det du behöver) kommer du behöva mindre insulin.(Men inte säkert du kan sluta) Jag har typ 1 och kopplar insulin behov inte bara med kolhydrater, men infektioner av parasiter och svamp etc. Om du har något problem med detta kan det hjälpa att diagnosera det. Och kolla om du behöver magnesium eller zink eller krom eller D vitamin tilskott.

maxiq
0

Du kan även titta in och ställa frågor på diabetes.ifokus