Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 5169 ggr
rottizz
0

Aromer/essenser

är det kolhydrater i det? Hittar ingen info… Fanns ju massa smaker och pulver som man kan ha i glass tex.

Jag kollade på borgebykryddgard.se

Zepp
0

Ingen aning, men akta dig för syntetiska essenser tex smörarom, de är i flera fall cancerogena.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

chilisalsa
0

Skulle också akta mig för syntetiskt skräp, men det finns ju många riktiga också. På exempelvis Stockholms Aeter & Essencefabrik kan du köpa det mesta. Dessutom tillverkar de grejjerna själva så det är bara att fråga vad utom aromen som ingår ! Flört

http://www.essencefabriken.se/

Medarbeterare på Kost

yvonnel
0

Vad kul det är med all denna kunskap av de mest skilda slag som finns här.

rottizz
0

ja- finns alltid någon här som vet =)

Ska höra med dom, vore ju super om de inte innehöll kolhydrater!

rottizz
0

hittade innehåll på en sida…Någon som kan översätta =)?

Innehåll: 1,2-propylenglykol,glycerol,etylalkohol,aromämnen och vatten

JazzBass
0

#5 - Det där låter inte som nåt jag skulle köpa förutom under pistolhot. Läser Mats-Eric Nilssons "Äkta vara" för närvarande (har tidigare läst "Den hemlige kocken" också) och jag rör helst inte i något av de där ämnena ens med tång, förutom vattnet…

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

chilisalsa
0

kanske kan kanske vara tveksamt.

glycerol ingår väl som en beståndsdel i fett (glycrolskelett)

etylalkohol är vanlig (ren) sprit… etanol alltså.

Medarbeterare på Kost

Internettan
0

Sä här står det på LCHF butikens hemsida:

Alla LCHF butikens aromer är tillverkade av naturliga aromer, många är också ekologiska. Smakämnet du köper kommer alltså från den "riktiga" råvaran, ingenting är kemiskt framställt. Det Glycerin som används är vegetabiliskt och extraheras ur rapsolja. Alla aromer är helt fria från kolhydrater, men de smakar sött och bör därför användas med försiktighet av de som är sockerberoende. 

http://lchfbutiken.noxshop.se/?category_id=62

"Every point of view is a view from a point."