panik inför morgondagen.
I morgon blir en svår dag för mig…Ska upp i ottan och ta ett tidigt tåg till stockholm där jag ska gå på FORMEX mässan. Problemet är:
1) frukosten, ska jag steka lite ägg och ha med mig i en pyts? Lär väl inte hitta något vettigt frukostalternativ på tåget eller i pressbyrån.
2) Äta lunch på mässan. Detta kommer jag vara tvungen att göra eftersom min chef och jag ska luncha tillsammans. Dessa luncher brukar inte vara så himla bra om jag minns rätt… och förmodligen lär jag vara vrålhungrig efteråt.
Nu vore jag tacksam för lite tips!
Köp en 150gr förpackning ost på pressbyrån, det finns alltid! Duger perfekt som "snabbmat".
Stekt ägg, kokt ägg, Omelett gärna med en insmält ostskiva. Ta med ett extra ägg om du är orolig att bli hungrig. Små smörpaket brukar ju finnas..
I en omelett kan man ju blanda i grädde och smör, blir fetare och så står man sig längre. Jag brukar skiva bitar lagom att hålla mellan fingrarna.
Äter jag med barnen i skolmatsalen bara tömmer jag min omelettburk på tallriken. Där har jag tagit det jag tål av skolmaten. Sen är det bara att se cool ut och svara lite svävande "jag mår inte så bra av den andra maten"
Kom ihåg att dricka vatten, mässor brukar vara uttorkande!
Ha det så kul!
Jag har överlevt dagen och klarat den bra. tog med två kokta ägg som jag tänkte äta på tåget upp till stockholm. men nu åkte vi X2000 och jag blir alltid åksjuk i de tågen så det blev bara kaffe till frukost. Halv tolv skulle vi äta lunch. Kalkon med brysselkol, sås och potatis stod på menyn och var ett vettigt alternativ tyckte jag. fast jag åt inte potatisen då. i stället tog jag mitt frukostägg till lunchen.
Min chef som knaprat godis i varenda monter och som hade jordens humördipp vid lunchdags blängde snett på mina oätna potatisar och mitt ägg. så jag var tvungen att förklara.. det var lite svårt då chefen inte vet vad kolhydrater är och i vilka livsmedel man kan finna dem. Jag förklarade grunderna och chefen köpte min förklaring.
När vi sedan var klar och skulle gå till tåget igen så fick Chefen värsta sockerdippen igen och var tvungen att köpa lite godis. och undrade då hur jag gjorde när jag fick mina dippar. - jag svarade att jag inte får några dippar nu. Jag tror inte chefen trodde på mig då.

Nu klarade du dig bra men mitt tips är annars äggmjölk (eller ev grädde). Kaffe brukar man alltid kunna få tag på att hälla det i. En påse macadamianötter har jag också gärna med.

När jag ska iväg på någonting, och behöver mat med mig, så brukar jag göra varma mackor dagen innan. Dom får ligga i kylskåpet över natten, sedan slår jag in dom i smörpapper, som i sin tur stoppas i en plastpåse. Lätt att ta med i väskan.
Och dom funkar till frukost, lunch, middag, och mellanmål… även om det blir lite ensidigt att bara äta mackorna under en hel dag. Men jag är hellre mätt och belåten, och på bra humör när jag är ute på vift, än att behöva kompromissa, och drabbas av sockerdippar, gasig mage, trötthet mm…
"still lost in space and time"
Jag gör äggpannkakor (2 ägg 1 mak po-fiber kokosgräddeskvätt), steker upp sidfläsk i småbitar i pannan först. Sen så häller jag i pannkakssmeten. Låter det kallna och är toppen att ta med sen i bitar i folie. Så tar man fram en bit i taget. Blir som en kall fläskpannkaka.
Jag brukar nästan alltid ta med mig ostomelett, den håller formen bra, kladdar inte och man blir mätt länge. Men oftast nöjer jag mig med en varmkorv (eller nån tjockkorv) med rostad lök och mayo. Det verkar som om folk på korvmojarna börjar vänja sig vid att man beställer utan bröd…
Är jag osäker på vad som kan komma att finnas brukar jag ha ett eller annat hårdkokt ägg i handväskan, på det och en balja kaffe kommer man långt!
Vilka bra tips! mycket bra inför framtiden!