Kolhydratsfattig frukost?
Om jag har fattat det hela rätt så går LCHF ut på att äta mindre kolhydrater och mer fett, right? =)
Någon som kan tipsa om en god, kolhydratsfattig frukost? Problemet är att jag är extremt petig och äter väldigt få saker, men det vore bra med förslag! Äter inte grönsaker eller frukt av något slag. Måste vara så man blir riktigt mätt så jag orkar från ca 7 till 15 då skolmaten är som den är. ;)

Stekta ägg o bacon!!! Äter alltid jag, o håller mig tilll ca kl 2. men det beror ju på hur mycket du äter o när du äter på morgonen! Finns massa tips här inne redan :)
Äggröra.
Kokta ägg med majonnäs och makrill. Sen äter man tills man blir mätt. 
Kokta ägg kan du ha med dig till skolan också, för den delen.
Äter inte ägg tyvärr :/ Är väääldigt petig som sagt x)

#4 kalla köttbullar? makrill? rökt lax? tillsätt nåt fett, typ cf, färskost, majonäs.
vanlig mat :) rester från gårdagens middag brukar vara ett bra alternativ för de som inte gillar ägg och inte äter yoghurt
Häll 50 g smält smör och 2 ägg i en bunke och vispa ihop ordentligt. Häll i stekpanna/kastrull och värm sakta tills det stelnar, rör ofta så att allt stelnar runt om (värm inte för länge, då delar sig ägget och smöret lite igen). Själv brukar jag strö lite riven ost över och några teskedar bearnaisesås för lite annan smak.
(ungefärliga måttangivelser)

Frukost o frukost.. du behöver ett riktigt skrovmål om du skall hålla dig så länge.
Ät vanlig midagsmat.
Gör gärna iordning på kvällen före så du bara behöver värma.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Kaffe och cigg!? Det är visserligen vegetariskt, men slinker ner ändå…
Själv äter jag rejält på kväll-senkvällen och står mig normalt 15 - 18 timmar på det, förutom vissa riktigt hungriga dagar (varierar mycket) då jag faktiskt äter även på morgonen/förmiddagen/lunchtid (äter då vanlig mat - ofta kall, alternativt nåt snabblagat som t ex bottenlös pizza).
Ofta slinker det ner nån ostbit eller liknande, under dagen…morgonen, eller när helst jag känner mig sugen och råkar springa förbi kylen, eller nån ost som "dräller" på köksbänken.
Ost är gott, smidigt, bekvämt och kräver ingen tillagning. Praktiskt livsmedel så länge man slipper besväret med att göra osten.
Alltså. Hur ska vi kunna sitta och gissa oss till vad du är intresserad av att äta till frukost? Är du överviktig? Hur gammal är du? Kvinna eller Man? Hur lång är du och vad väger du?
Framför allt tror jag det vore bra om du förklarade varför du är intresserad av att äta LCHF?

Håller med Zepp.
Ät vanlig mättande (lchf)mat så du står dig!
Det står inte i någon lagbok att man måste äta nåt speciellt på morgonen
En hel skoldag utan käk är ändå inte att rekommendera oavsett kost.
"Vanlig mat" går även att ta med sig.
#9:Kanske är det man skulle prova, det första alternativet alltså? 

Varken frukt eller grönsaker är något vi LCHF-are precis väljer … Så tänk inte mer på det (det är gamla "bantar"tankar…)
Men som alla andra skriver, berätta om dig själv för att vi ska kunna ge dig råd!