Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 5690 ggr
missfatty
0

LCHF+alkohol=viktuppgång?

Jag ska på kryssning om ett tag och tänkte festa till det (alkohol) Men ska jag äta lchf-mat på kryssningen som vanligt eller ska jag dra in på fettet?

Pasi
0

Alkoholens skadeverkningar blir knappast mindre för att man satsar på att äta onyttigt - fast känsligheten för alkohol ökat normalt när man äter LCHF, så man klarar sig med lite mindre mängd alkohol. Det der ju jag som en stor fördel.

OneManArmy
0

Du kommer gå upp oavsett hur du äter.

Mycket vätska kommer bindas och alkoholen kommer även att minska din fettförbränning ca 2 dygn efteråt.

Men va fan.. det är 3 dagar.. lev lite

zikzak
0

Några glas vin funkar fint för mig iaf, jag går inte upp av det, men självklart skall du fortsätta med Lchf annars går du ju upp i fettvikt, sen om du går upp ett kg i vatten så kvittar väl de, de kissar du ju ut på ett dygn sen =)

OneManArmy
0

iofs så beror det väl på vilken typ av fylla det är..

Rock n roll fylla ala en platta öl eller om man kör salongsberusade varianten a några glas torrt vitt vin till maten.

zikzak
0

Nej det är klart att en ölfylla funkar ju inte, starksprit vet jag inte heller riktigt då jag aldrig dricker det =)

Gullvi
0

Var försiktig när du har börjat dricka - det "slår" till rejält så du inte hamnar "under bordet". Efter några dagar är du tillbaka på vikten du hade innan festen. Ha det så trevligt och kul!

missfatty
0

Tack för svaren. Vet inte om jag ska dricka alkohol faktiskt, man kan ju ha kul ändå. Men på en kryssning känns det som att man "ska" dricka Tungan ute lite larvigt egentligen. Ska åka med en vän och vi har så gott som alltid jättekul även om vi äter gröt (nu gör ju inte jag det men ni förstår..hehe)
Kanske ett eller två glas vin på sin höjd. Hört att torra viner är bäst ur lchf synpunkt?

Gullvi
0

Ja, torra viner rött eller vitt spelar ingen roll….